Santpedor acollirà la primera trobada bastonera que se celebrarà el dissabte 5 de novembre. Per aquest motiu, els Picarols de Santpedor han preparat una diada d'activitats oberta a tot al poble. Per celebrar-ho, a la colla santpedorenca l'acompanyen cinc colles bastoneres d'arreu de Catalunya: Els Manrussia Van del Pal, de Manresa, els Cabelluts de Sant Feliu de Llobregat, els Bastoners de Terrassa, els Bastoners de Gavà i els Estelladors de Prats de Lluçanès.
La trobada s'iniciarà al matí, quan les sis colles es reuniran per fer un assaig general del ball que faran conjuntament a la tarda. Després, els Picarols de Santpedor amb la col·laboració de la Granera, faran un dinar amb les cinc colles. A les 5 de la tarda, la trobada es traslladarà al mig del poble amb una cercavila. Totes les colles es trobaran a la plaça Catalunya i recorreran els carrers i places més emblemàtiques de Santpedor, passant pel portal de Berga i dirigint-se a la Plaça de la Generalitat. Seguidament, passaran pel carrer Ample, baixaran pel carrer Doctor Antoni Vila i continuaran pel carrer de la Plaça. Faran una parada a la plaça Pare Casanoves, passaran pel carrer de la Fira fins arribar a la plaça de l'Església. La cercavila acabarà a la plaça Gran on s'hi farà una ballada conjunta i, a més, hi haurà les actuacions dels castellers de Santpedor, la colla Sardanista, els Geganters de Santpedor que aniran acompanyats dels gegantons de les Escoles Riu d'Or, Serreta i el Drac del Llissach. Els Bous de Foc seran els encarregats de cloure el conjunt d'actuacions. Per finalitzar la festa, a 2/4 de 9 del vespre, hi haurà una botifarrada popular amenitzada pel grup folk Companyia Torreta.
Els Picarols de Santpedor
La colla bastonera els Picarols de Santpedor neix gràcies a les ganes i dedicació d'un grup de joves per formar una entitat bastonera al poble. La seva primera actuació va ser durant les caramelles del 2011. Actualment, la colla la conformen 12 balladors joves, entre 15 i 30 anys. Els seus dies d'assaig són els dimarts de 21.30h a les 22.30h al local del Born.
Cinc colles bastoneres, amb els Picarols de Santpedor en la seva primera trobada
Cultura i Mitjans
Se celebrarà el proper dissabte durant tot el dia
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La Moscada i el Correfoc infantil donaran el tret de sortida a la Festa Major de Manresa Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Camins amplia el festival amb quatre concerts als cellers de la DO Pla de Bages aquest setembre Pere Fontanals
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
Publicat el
01 de novembre de 2016 a
les 11:57
Actualitzat el
01 de novembre de 2016 a les
12:02
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova
-
Cultura i Mitjans
La Manresa Desconeguda de Cine tindrà una segona sessió per l'interès que ha generat
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Som Riu d'Or porta la cultura popular de Sant Fruitós fins a Estocolm
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
