El cineasta manresà, Joan Soler presentarà demà dijous a la sala gran del teatre Kursaal els seus dos darrers documentals "Allah Bakhs" i "Lino y los juguetes de hojalata", que han estat realitzats a la Índia i a Ibi (Alacant), respectivament. La sessió, que serà a les 9 del vespre i gratuïta, servirà també per recollir aportacions per tal de construir una escola a l’Índia per la Fundació Vicenç Ferrrer.
El documental "Lino y los juguetes de hojalata" transcorre al municipi d'Ibi (Alacant), on la darrera fàbrica de joguines de llauna d'Europa està a punt de tancar. El film explica la història de l'últim treballador, Lino Vila, que es nega a abandonar el seu lloc de treball i inicia una pugna amb l'Ajuntament. Es tracta d'un fals documental en el que se segueixen les pistes de la seva desaparició.
El documental "Allah Bakhs" explica la història d'un home vidu, amb dos fills i malalt de lepra que utilitza la seva malaltia per sobreviure a Bombai. En el film es mostra com amb l’enginy, l’egoisme i les deformacions que li ha produït la malaltia, Allah Bakhs aconsegueix amb l'ajuda dels seus fills tenir una vida més o menys digne.
Els diners, que es recullin en l’urna que hi ha instal·lada a les taquilles del teatre Kursaal, aniran destinats a la creació d’una escola per a nens i nenes per la Fundació Vicenç Ferrer a Anantapur (Índia).
Cine per fer una escola a l'Índia
El cineasta manresà Joan Soler estrena demà a Manresa els seus dos darrers documentals "Allah Bakhs" i "Lino y los juguetes de hojalata"

ARA A PORTADA
-
-
Castellbell avança la modificació urbanística que permetrà instal·lar el futur institut a l'avinguda Catalunya Redacció
-
Una investigadora d'Althaia lidera un estudi sobre com la contaminació influeix en els infants Redacció
-
-
L'Helix Summit ha portat a Manresa els principals reptes de la formació de professionals de la salut Redacció
Publicat el 13 d’abril de 2011 a les 19:17
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós obre un concurs per a crear el cartell de la Festa Major d'Estiu i del Batibull
-
Cultura i Mitjans Més de 600 persones gaudeixen del primer cap de setmana de l'Espurnes Barroques
-
Cultura i Mitjans El moianès Marc Recha estrena «Centaures de la nit», un film amb la majoria d'actors cecs
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria recullen el premi Josep Anselm Clavé
-
Cultura i Mitjans Sant Mateu de Bages inaugura les obres de restauració del conjunt històric de Coaner
-
Cultura i Mitjans Cabrianes celebra 125 anys de Caramelles amb èxit de visitants