Aquest divendres dia 19 de juny es representarà la segona obra del Cicle de Lectures Dramatitzades. Es tracta de Col•leccionista de jerseis, de William Mastrosimone, proposta presentada pel bagenc Albert Vinyes. La lectura tindrà lloc a les 9 del vespre a la Sala Petita del Kursaal. L’entrada tindrà un preu de 3 euros.
La direcció de la lectura anirà a càrrec de Peter Gadish. Els actors que hi participaran són Montse Casanovas i Albert Vinyes. La traducció del text ha anat a càrrec de Gemma Sardà.
Recordem que el Cicle de Lectures Dramatizades està organitzat pel Centre Dramàtic del Bages (CDB) i Manresana d'Equipaments Escènics (MEES).
Sinopsi de Col•leccionista de jerseis
The Woolgatherer –nom original de l’obra Col•leccionista de jerseis– és la primera obra reconeguda de William Mastrosimone, que es va estrenar l’any 1980 a Nova York. L’obra es desenvolupa en dos actes i se centra al voltant de dos personatges: Rose i Cliff, dues persones neuròtiques que busquen l’amor. Rose és una noia capriciosa i nerviosa que està perseguida pel seu passat i obsessionada amb la destrucció. Treballa en un Tot a cent darrera del mostrador dels caramels. Somia en el veritable amor i que un dia trobarà l’home perfecte. Per la seva banda, Cliff és un conductor de camions, que es queda tirat perquè el camió té una averia. Mentre espera que l’hi arreglin, entra a la botiga de la Rose. Ella el convida al seu apartament i comencen a discutir sobre diversos temes. Ell aviat descobrirà l’estranya col•lecció de jerseis d’homes.
El cicle compta amb 6 lectures dramatitzades. La primera, 360”, de Josep Maria Miró Coromina, projecte presentat per Joan Maria Segura, es va representar el 24 d’abril amb una notable assistència de públic i amb molt bona acollida. Les altres quatre lectures són:
‘Excés. Escenes dels darrers dies’, de Neil Labute
Direcció: Creació Col•lectiva dels integrants del projecte
Traducció: Carlota Subirós
Repartiment: Dani Ledesma, Laia Oliveras, Ivan Padilla, Magda Puig.
Sinopsi: Gent absolutament normal, com tu o com jo, sota determinades circumstàncies, podem cometre un excés. Una brutalitat sense càstig que no pot esborrar-se de la memòria. Els testimonis d'uns joves que ronden la trentena ens fan veure la malaltia d'una societat que està podrint-se per dins. Fins on arribaries per tal de no perdre el que tens?
Data: Divendres 9 d’octubre a les 21:00
Lloc: Sala Petita
Preu: 3 euros
'Tick, Tick, Boom’ de Johnattan Larson
Direcció: Sílvia Sanfeliu
Traducció: Sílvia Sanfeliu
Repartiment: a concretar
Sinopsi:Johnattan Larson, compositor, lletrista i llibretista del musical ‘RENT’ va escriure aquest espectacle pensat com a monòleg en què el personatge/alter ego, es troba al punt de fer els trenta anys i ha de decidir si seguir amb la seva incipient carrera musical o ‘fer un pensament’ i seguir un tipus de vida més convencional i formar una família. Aquest monòleg original es va convertir en una obra de 3 personatges, el seu millor amic i la seva xicota que l’acompanyaran en aquest viatge de fer 30 anys.
Data: Divendres 23 d’octubre a les 21:00
Lloc: Sala Petita
Preu: 3 euros
‘Jardí de dones’ de Jaume Melendres
Direcció: Joan Castells
Repartiment: Rosa Boladeras, Spei Macià, Clara del Ruste,,, Marina Sala, Annabel Totusaus
Sinopsi: ‘Jardí de dones’, és una adaptació extremadament lliure per al teatre de l’obra narrativa ‘Diàlegs’ escrita per Pietro Aretino(1492-1556) –un dels més importants escriptors del Renaixement italià- l’any 1525. ‘Jardí de dones’ utilitza gran part del material d’aquesta obra (una mare que alliçona la seva filla adolescent sobre els possibles futurs que se li ofereixen a una dona) però, al voltant d’aquesta situació, teixeix una trama completament original que inclou el mateix Aretino com instigador d’una sòrdida maquinació amb propòsits d’explotació sexual que no tindrà un final feliç –almenys per a l’Aretino de la ficció.
Data: Divendres 13 de novembre a les 21:00
Lloc: Sala Petita
Preu: 3 euros
‘L’amant’ de Harold Pinter
Direcció: Revés Teatre
Traducció: Jordi Malé i Peguerotes
Repartiment: Jordi Pérez, Magda Puig, Sergi Torrecilla
Sinopsi: Ella te´un amant i a ell n sembla importar-li massa. Potser perquè ell també té una amant. Però darrera d’aquesta aparent calma les coses no són com semblen.
El text descobreix les relacions més profundes de dos éssers- Sarah i Richard- immersos en una relació amorosa insatisfactòria que els porta a inventar successius amants, que no són sinó ells mateixos. Es veuen atrapats en una situació circular de la qual no poden escapar.
Es tracta d’un muntatge molt claustrofòbic on els personatges es veuen aïllats del món exterior i immersos en un gran joc pervers. Tot i així, l’aparició d’un tercer personatge, el lleter, els obra una finestra a l’exterior.
Data: 20 de novembre a les 21:00
Lloc: Sala Petita
Preu: 3 euros.
Recordem que la convocatòria del Cicle de Lectures Dramatitzades va rebre dotze propostes, una xifra significativa tenint en compte que es tracta de la primera ocasió que es porta a terme.
La comissió que va seleccionar els sis projectes que formen part del primer Cicle de Lectures Dramatitzades va estar formada per:
- Jordi Figueras (actor)
- Ada Andrés (Coordinadora de l’Aula de teatre)
- Francesc Castells (profesor de l’Institut del Teatre fins l’any passat, resident a Manresa)
- Maria Camp (tècnica de Cultura de l’Ajuntament de Manresa)
- Esteve Soler (dramaturg)
- Àngels Fusté (membre de l’associació cultural El Galliner)
- Assumpta Pérez (crítica de teatre de Regió7)
Els criteris que es van tenir en compte a l’hora de seleccionar els sis projectes són:
- Interès del text presentat
- Interès de la proposta del projecte (entenent que aquesta pot evolucionar fins el dia de la posada en escena).
- Diversitat de propostes per ser mostrades al públic de la comarca.
Manresana d’Equipaments Escènics dota aquestes lectures amb 700 euros. També facilita la utilització dels espais d’assaig del teatre Kursaal, així com la dotació tècnica de la sala petita.