La plaça Europa ha quedat petita aquest dilluns a la nit per seguir en directe el renovat espectacle d'El Pacte de la Concòrdia que ha inclòs la tradicional arribada de la Llum i l'Aigua tradicional de la Festa de la Llum. Les tres-centes cadires que havia previst l'organització s'han omplert de seguida de gent, i qui ha arribat amb el temps just ha hagut de seguir l'obra a peu dret i estirant el cap des dels laterals.
L'espectacle, que representa l'acord entre el bisbat i les autoritats manresanes que va permetre desencallar la construcció de la Séquia, presentava guió renovat tot i mantenint la seva essència de dansa i teatre, cultura popular i els jocs de llum de colors.
A banda d'integrar l'arribada de l'Aigua i la Llum, a l'espectacle produït pels Jueus de l'Aixada, hi han participat els Geganters de Manresa, la Colla Tirallongues, els Tabalers de Xàldiga, la Companyia Cinot i la Coral Eswèrtia. L'espectacle ha finalitzat amb focs d'artifici mentre sonaven els Goigs de la Llum.
Color, cultura popular i molt públic al renovat espectacle d'«El Pacte de la Concòrdia»
La plaça Europa s'ha quedat petita davant l'expectació que ha despertat l'estrena
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
20 de febrer de 2023 a
les 23:05
Actualitzat el
20 de febrer de 2023 a les
23:11
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cardona reviurà les Caramelles amb tres dies de música, dansa i tradició popular
-
Cultura i Mitjans
Manresa acollirà per Sant Jordi una mobilització per defensar el català al carrer
-
Cultura i Mitjans
Santpedor recupera les Caramelles amb un cap de setmana ple de música i dansa
-
Cultura i Mitjans
Súria inicia el Dia Mundial de la Poesia amb lectures en onze llengües
-
Cultura i Mitjans
CineXic porta a Sant Fruitós la projecció de «La mama Muu torna a casa»
-
Cultura i Mitjans
La Cova de Mura reobre les visites guiades després de la hivernació dels ratpenats
