Com que no ha estat possible negociar amb la distribuïdora uns drets de projecció ajustats al tipus d'acte, popular i gratuït, que preveia la projecció simultània de la pel·lícula Plácido de Luis García Berlanga el proper dissabte 22 de maig de 2021 a 23 locals de Manresa (amb una capacitat d'entre 12 i 90 butaques), s’han hagut de reduir el nombre d’espais de projecció fins a 8.
Per prendre aquesta decisió, des de l'organització a càrrec d’El Galliner dins dels actes de la Comissió Manresa, acció!, s'han prioritzat els locals amb aforaments d'entre 60 i 90 localitats i la ubicació, per mantenir la voluntat d’arribar al màxim nombre de barris de Manresa.
Els espais confirmats són aquests:
- Els Carlins. Sabateria, 3
- Espai Plana de l’Om. Plana de l'Om
- Escola La Font - AV Font dels Capellans. Sant Cristòfor, 43
- Escola Serra i Húnter - AV La Balconada - AV Cal Gravat. Passeig de Sant Jordi, 18
- Local del Casal de la Gent Gran de Valldaura. Plaça 8 de Març, 5
- Montepio de Conductors. Plaça Sant Jordi, 1
- Nou Casal Mion-Puigberenguer. Carrer de Callús
- Sala 2000 - Institut Lacetània. Bases de Manresa, 51
Aquesta és una de les activitats que entre del 17 al 23 de maig commemoraran que fa 60 anys del rodatge a Manresa de Plácido, una de les pel·lícules més reconegudes de la història del cinema espanyol, rodada pel director valencià Luis García-Berlanga Martí, film que va ser candidat a l'Oscar com a millor pel·lícula de parla no anglesa. Hi haurà projeccions, xerrades, taules rodones i altres activitats adreçades a tots els públics i amb la implicació d'una bona part del teixit associatiu i cultural de Manresa: associacions de veïns, Cineclub, Foto Art, Cercle Artístic, escoles, instituts, residències de gent gran...
Aquest dissabte des de les 11 del matí a les 7 del a tarda el motocarro protagonista de Plácido serà a la plaça de Sant Domènec, al costat del Quiosc de l'Arpa que serà el punt d'informació de les activitats de la Setmana Plácido.
Tothom que vulgui es podrà fotografiar al costat del motocarro que va ser conduït per Cassen en el rodatge, ara fa 60 anys, de la pel·lícula Plácido. El motocarro està cedit durant la Setmana Plácido pel seu propietari, Enric Martí.
Tant per la projecció com per la resta d’activitats de la Setmana Plácido cal fer la inscripció prèvia (Covid) i aconseguir les invitacions a través del web del Galliner o presencialment a les taquilles del teatre Kursaal.
[noticia]97388[/noticia]
La projecció de «Plácido» es farà finalment a 8 espais de Manresa per falta d'acord amb la distribuïdora
Aquest dissabte des de les 11 del matí a les 7 del a tarda el motocarro protagonista de "Plácido" serà a la plaça de Sant Domènec
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
Publicat el
14 de maig de 2021 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Canal Taronja emetrà aquest cap de setmana el documental «De la Sala Loyola al Teatre Kursaal»
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal posa a la venda dissabte les entrades de 77 espectacles per a la tardor
-
Cultura i Mitjans
Súria recupera la memòria del Cinema Califòrnia amb un documental a YouTube
-
Cultura i Mitjans
El Club dels Friki Books de Súria tanca el curs dels Premis Atrapallibres i Protagonista Jove
-
Cultura i Mitjans
Santpedor dona el tret de sortida a cinc dies de Festa Major amb més de 40 activitats
-
Cultura i Mitjans
«És una cal·ligrafia per salvar vides»: el registre de guerra de l'hospital de Manresa veu la llum
