Ja s'ha convocat el XII Premi Planes d'investigació periodística. Convocat per la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya, amb el suport de l'Ajuntament de Manresa, distingirà el millor treball d'investigació publicat o editat entre desembre de 2023 i novembre de 2024.
El premi Josep Maria Planes té per objectiu reivindicar el periodisme d'investigació i mantenir viu el llegat i la memòria del manresà, pioner en el periodisme d'investigació a Catalunya (1907-1936). El guardó és convocat per la Demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes, amb el suport de l'Ajuntament de Manresa.
El dotzè Premi Josep M. Planes distingirà el millor treball d'investigació, de denúncia o de sàtira publicat o emès en català entre el desembre de 2023 i el novembre de 2024. Els periodistes i mitjans de comunicació que vulguin optar al premi podran enviar els treballs candidats a l'adreça de correu premisplanes@periodistes.cat des del 20 de setembre fins al 15 de desembre.
El jurat, que decidirà la candidatura guanyadora, està format pel biògraf de Planes i periodista, Jordi Finestres; pel periodista, doctor en Periodisme i Comunicació i professor del Departament de Comunicació de la UViC-UCC, Xavier Ginesta; Joan Piqué, periodista i Cap de Gabinet d'Alcaldia i Comunicació de l'Ajuntament de Manresa; el filòleg i periodista David Serrano, guanyador de l'edició anterior del premi; Laura Pinyol, periodista i en representació del Consell de l'Audiovisual de Catalunya i la presidenta de la Demarcació de la Catalunya Central del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Mar Martí.
El premi, que té una dotació econòmica de 1.000 euros, es lliurarà el dimecres 29 de gener de 2025. Més endavant es comunicarà hora i lloc.
Per consultar les bases del Premi cal clicar en aquest enllaç.