Aquest dissabte a 2/4 de 12 del migdia es presentarà a la biblioteca Cal Gallifa de Sant Joan de Vilatorrada la novel·la històrica Jo vaig ser-hi, al Cap de gos a càrrec del seu autor Jordi Moltó.
Després de la mort d'Alexandre el Gran, Rei de Macedònia, l'any 323 a/C, els seus generals es van erigir com a successors (diàdocs) i es van repartir l'extensíssim imperi i s'embrancaren en inacabables guerres entre ells, de manera que uns cent anys després, Macedònia, com a tal, havia restat reduïda al seu territori natural tot i mantenir, encara, algunes possessions a Grècia que el rei Filip V maldava per conservar i engrandir.
Roma, potència emergent, cridada per algunes nacions gregues que cercaven ajut per desempallegar-se de la persistent pressió macedònica i també per impedir una aliança entre Filip V i el cartaginès Hanníbal Barca, que devastava Itàlia, va entrar en escena i l'any 214 a/C va declarar la guerra a Filip V. Començava la Primera Guerra Macedònica que va ser seguida per altres dues fins a l'any 168 a/C.
I és en aquest context on transcorre Jo vaig ser-hi, al Cap de gos, on es narren les aventures i peripècies d'Eurípil de Pel·la, personatge de ficció, qui es veu implicat en els successos bèl·lics i polítics de guerres i entreguerres en un relat trepidant d'acció de tota mena, amor i valors humans i d'amistat, havent d'enfrontar-se no sols al context fàctic, sinó també a la maledicció d'una deessa, a les prediccions d'un oracle i a les conseqüències d'un decalatge sorprenent i inesperat. La novel·la històrica derivarà a situacions i escenaris astoradors fins a un final difícil de preveure.
Dissabte es presenta a Sant Joan de Vilatorrada «Jo vaig ser-hi, al Cap de gos»
Cultura i Mitjans
A càrrec del seu autor Jordi Moltó a la biblioteca Cal Gallifa
- Imatge de portada de «Jo vaig ser-hi, al Cap de gos» -
- TerraIgnota
ARA A PORTADA
-
-
-
Esports Un gol d'Iglesias al minut 90 corona la remuntada del CE Manresa contra l'Ebro Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Un matí de patrimoni obert fa descobrir el passat fronterer de les Torres de Fals Pere Fontanals
-
Societat Un centenar de persones celebren a Castelladral 10 anys de Papá Alpha al Senegal Pere Fontanals
Publicat el
15 de desembre de 2023 a
les 21:00
Actualitzat el
15 de desembre de 2023 a les
21:06
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Navarcles organitza una ballada de sardanes amb La Principal de la Bisbal
-
Cultura i Mitjans
Memòria.cat reconstrueix l'exili que va separar nou anys Joan Claret i Emerenciana Valero
-
Cultura i Mitjans
Lídia Pujol recuperarà els grans noms de la Nova Cançó en un concert a Sant Fruitós
-
Cultura i Mitjans
Montserrat acull la 74a Trobada Sardanista, la primera organitzada per SomSardana
-
Cultura i Mitjans
Els Carlins recuperaran vint anys de poesia i teatre al Tocats de Lletra amb «Cabaret Vintage»
-
Cultura i Mitjans
Els Aplecs de Castells de Frontera arriben aquest cap de setmana a les Torres de Fals i Rajadell
