4d6 amb agulla dels Tirallongues en una imatge d'arxiu. Foto: Xènia Rovira
Aquest diumenge ha estat marcat per una magnífica diada castellera, on la colla local, els Tirallongues de Manresa, han descarregat la tripleta de sis, amb castells pesats amb vistes a les properes construccions de set, que serien les primeres de la temporada. En aquesta actuació han participat els Minyons de Terrassa i els Castellers de Sabadell.
La matinal castellera ha començat amb l'enlairament de diferents pilars simultanis per part de les tres colles i en una plaça Sant Domènec atapeïda de gent han començat les rondes castelleres. En primera ronda els manresans han descarregat una parada torre de sis, en segona ronda, un pesat però segur tres de sis amb agulla ha estat descarregat sense problemes. En tercera ronda ha descarregat el quatre de sis amb agulla, que tot i també ser pesat els pisos superiors han respòs de forma sensacional i el castell ha estat descarregat fàcilment. En la ronda de pilars, els manresans han provat el pilar de cinc, que per indecisió de la canalla, ha quedat en un intent desmuntat.
Per la banda de les colles convidades, els Castellers de Sabadell han descarregat un cinc de set en primera ronda, la torre de set en segona ronda i en tercera ronda un parat quatre de vuit, el segon de la temporada. En la ronda de pilars, els de la camisa verda han descarregat el pilar de cinc. Per part dels Minyons de Terrassa, han demostrat el seu bon nivell, i han descarregat la torre de set, el tres de vuit i el quatre de vuit. En la ronda de pilars, han descarregat un treballat i espectacular pilar de sis.
Amb aquesta actuació, els del Bages preparen la propera actuació que serà, com és tradicional cada any, per la diada de Sant Jordi, on actuaran al Passeig Pere III a les vuit de la tarda a l'alçada del teatre Kursaal.
ARA A PORTADA
-
Política La Diputació reforça el suport a Manresa per combatre la segregació educativa Pere Fontanals
-
Societat Un poll d'aufrany és anellat per tercer any consecutiu a Sant Llorenç del Munt i l'Obac Pere Fontanals
-
Societat Mor el conductor d'un cotxe en sortir de la via a la C-37z a Manresa Neus Climent / Agències
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Esports Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips Pere Fontanals
Publicat el
17 d’abril de 2011 a
les 19:30
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Navarcles concentra aquest cap de setmana els actes de la Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Moià afronta el cap de setmana gran de la Festa Major amb Els Catarres i cultura popular
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós acollirà una actuació de folklore polonès en les 54es Jornades Internacionals
