El vehicle elèctric és el tema del Fòrum Energia d'Ecoviure d'enguany, una trobada professional que tindrà lloc divendres 21 d'octubre al matí a l'auditori del Conservatori de Música. El fòrum vol posar sobre la taula diferents aspectes relacionats amb els vehicles elèctrics i per aquest motiu hi intervindran professionals del sector i responsables d'administracions. Les inscripcions per al Fòrum Energia poden fer-se al web www.ecoviure.cat.
El programa del Fòrum inclou una xerrada sobre bateries per a vehicle elèctric, a càrrec de Rosa Palacín, sotsdirectora de l'Institut de Ciència de Materials de Barcelona i directora científica d'Alistore ERI. A continuació, Àngel Escobar, responsable de Mobilitat Eficient de l'Institut Català de l'Energia, explicarà el pla de desplegament de la infraestructura de recàrrega elèctrica a Catalunya. Jordi Giral farà una presentació del CITCEA-UPC, un organisme de transfèrència tecnològica de la Universitat Politècnica de Catalunya i del projecte Battery to Grid (B2G). La infraestructura i les tecnologies de càrrega seran el tema de la conferència de Gerard Barris, director tècnic de l'empresa Enchufing. Robert Fauria, responsable comercial de l'Àrea d'Energia de Grup Soler parlarà del servei integral de punts de recàrrega.
La següent xerrada anirà a càrrec de José Neftalí Salcedo, especialista en sistemes de control a Catalunya, Simon Holding, que parlarà dels reptes i oportunitats del vehicle elèctric. Gil Lladó, tècnic d'energia i canvi climàtic de la direcció de Serveis Ambientals de l'Àrea Metropolitana de Barcelona parlarà de les AMB-Fotolineres metropolitanes: un projecte integral de transició energètica. La jornada s'acabarà amb una xerrada sobre el programa de cessió de bicicletes elèctriques de la Diputació de Barcelona a càrrec de Salvador Fuentes, responsable de l'àmbit de Mobilitat sostenible de la Gerència de Medi Ambient de la Diputació de Barcelona.
En finalitzar el fòrum, els assistents podran visitar la mostra del vehicle elèctric, que se celebrarà a la Plaça Sant Domènec durant el divendres i el dissabte. La mostra s'adreça al públic en general i exhibirà diferents solucions en vehicles elèctrics, amb la participació de les empreses Autotransversal Manresa, Futurauto Manresa, Sanfeliu Motors, Sarauto Manresa, SELBA, Serveis Electrònics del Bages, Meypar SL (Oliva Torras Grup) i 365 Stores.
Durant el divendres a la tarda i dissabte, hi haurà un servei de taxi elèctric gratuït des de la Plaça Sant Domènec fins el Palau Firal de Manresa, on es concentrà el gruix de les activitats d'Ecoviure, una mostra amb 18 anys d'història que ja s'ha convertit en un punt de trobada d'empreses i particulars implicats amb la sostenibilitat del planeta.
Ecoviure dedicarà el Fòrum Energia al vehicle elèctric
Es tracta d'una trobada de caràcter professional que tindrà lloc divendres 21 d'octubre, al matí, a l'auditori del Conservatori de Música
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
Publicat el
14 d’octubre de 2016 a
les 19:16
Actualitzat el
14 d’octubre de 2016 a les
19:19
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Canal Taronja emetrà aquest cap de setmana el documental «De la Sala Loyola al Teatre Kursaal»
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal posa a la venda dissabte les entrades de 77 espectacles per a la tardor
-
Cultura i Mitjans
Súria recupera la memòria del Cinema Califòrnia amb un documental a YouTube
-
Cultura i Mitjans
El Club dels Friki Books de Súria tanca el curs dels Premis Atrapallibres i Protagonista Jove
-
Cultura i Mitjans
Santpedor dona el tret de sortida a cinc dies de Festa Major amb més de 40 activitats
-
Cultura i Mitjans
«És una cal·ligrafia per salvar vides»: el registre de guerra de l'hospital de Manresa veu la llum
