Aniol Rafel, editor de Periscopi, i Míriam Cano, periodista i escriptora, proposaran el proper divendres a les 8 del vespre a la llibreria Papasseit una aproximació a la vida i obra de l'autor americà David Foster Wallace.
David Foster Wallace (Ithaca, Nova York, 1962 - Califòrnia, 2008) és, al costat de Jonathan Franzen, el millor escriptor de la seva generació i el gran cronista del malestar dels Estats Units i una de les veus més crítiques i insatisfetes amb l'actual sistema polític i social.
L'obra de Foster Wallace, que inclou títols com La broma infinita o L'escombra del sistema suposa una nova forma d'entendre la literatura que destaca per la força incendiària del llenguatge i la radicalitat dels seus plantejaments.
Inexplicablement, l'obra de Foster Wallace no havia estat traduïda al català fins que l'editorial independent Edicions del Periscopi va fer aquest pas l'any 2013, amb la publicació de L'escombra del sistema, l'escandalosament original opera prima de l'autor.
Van seguir-la L'aigua és això, un manifest agut i profund sobre la naturalesa humana, i Antologia de contes, un recull de les millors peces breus de l'autor a cura de l'escriptor Vicenç Pagès.
Aniol Rafel, amb una vasta experiència en el camp editorial, és el responsable de Periscopi i un gran coneixedor de l'obra de Wallace; de la mateixa manera que ho és Míriam Cano, escriptora, periodista i gestora cultural. De les seves mans coneixerem un dels autors americans contemporanis fonamentals que va acabar voluntàriament amb la seva vida ara fa quasi una dècada, a l'edat de 46 anys.
Edicions del Periscopi fa un monogràfic sobre l'americà David Foster Wallace a la Papasseit
Aquest divendres a les 8 del vespre
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de juny de 2016 a les 20:08
Actualitzat el 14 de juny de 2016 a les 20:14
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa prepara una gran fira per impulsar la literatura infantil i juvenil
-
Cultura i Mitjans
Comas-Arnal, Guillamon i Soldado, finalistes del XXVI Premi Joaquim Amat-Piniella 2026
-
Cultura i Mitjans
Montserrat clou el Mil·lenari amb un gran acte litúrgic a la basílica
-
Cultura i Mitjans
Montserrat clou la celebració del mil·lenari amb un balanç de 1.300 activitats i més de 600.000 visitants
-
Cultura i Mitjans
La falta d'espai i de relleu manté aturat el Pessebre Vivent del Pont Llarg de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Jordi Serra Morales serà el gerent de la nova societat municipal de turisme, museus i fires
