La comarca del Bages s'apunta a Benvinguts a Pagès La Festa, que es farà el proper cap de setmana a tot Catalunya. Al Bages s'hi podran visitar cinc explotacions, hi participaran cinc restaurants que han estat proposats pels propis pagesos pel seu compromís el producte de proximitat, i cinc allotjaments oferiran algun detall especial als visitants que s'hi allotgin el cap de setmana.
La ciutadania tindrà l'oportunitat de conèixer al territori l'origen d'allò que mengem cada dia i descobrir els processos d'elaboració dels productes de temporada i proximitat en una edició que, aquest any, recupera la presencialitat. El projecte convida el públic a degustar els productes de temporada i de proximitat i comprar directament als pagesos i pageses en una oportunitat per fidelitzar nous clients.
[h3]Múltiples atractius[/h3]
Al Bages, durant tot el cap de setmana, el públic podrà participar de les visites gratuïtes i conèixer el Celler Grau i Grau de Maians, dedicat a l'elaboració de vi; la granja Torre d'en Roca de Sallent, productor de làctics; la granja Xicuxai de Monistrolet de Rajadell, del sector de l'oví i cabrum; Masiets Perich de Rajadell, productors d'aviram, ous i boví; i Mel Cal Fuster de Castelladral, dedicats a l'elaboració de mel. A més, el territori ofereix com a activitat complementària una visita a Mura de l'estil escape room i un taller amb productes naturals.
Per que fa a allotjaments i restaurants, al Bages hi participen els següents: Bacasis i la Taverna 1913, a Manresa, el Rebost de la Torre, el Mas de la Sala i Els Plans de Cornet, a Sallent, El Reguer, Ca la Julita, a Castellbelli el Vilar, Cal Pastor, a Salo, i Cal Teixidor-La Fusteria a Sant Mateu de Bages.
[h3]Inscripció prèvia[/h3]
Les places per participar a Benvinguts a Pagès són limitades i les visites gratuïtes s'han de reservar prèviament a través de la pàgina web benvingutsapages.cat, que funciona com a central de reserves, per complir amb els protocols per fer front a la situació de pandèmia. A més, es respectaran les mesures de seguretat i prevenció vigents en cada moment en què destaquen les visites en grups d'un màxim de deu persones, l'ús de la mascareta, el rentat de mans i la distància de seguretat durant les visites.
A banda d'aquest cap de setmana de portes obertes a explotacions agràries de tot Catalunya, Benvinguts a Pagès té continuïtat durant to l'any amb una proposta turística que permet visitar els productors qualsevol altre dia sota reserva i comprar directament els seus productes. Per al conseller comarcal de Turisme, Agustí Comas, Benvinguts a Pagès "és una oportunitat per crear producte turístic al voltant de la producció agroalimentària, un sector on la comarca del Bages té una gran varietat de productors i activitats diferents".
Benvinguts a Pagès és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, en una actuació coordinada pel Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, a través de Prodeca, i del Departament d'Empresa i Treball, a través de l'Agència Catalana de Turisme. Col·laboren al projecte la Fundació Alícia, els Consells Comarcals, Consorcis i Oficines de Turisme i altres entitats i associacions que treballen per la revalorització i la promoció del sector.
El Bages s'apunta al Benvinguts a Pagès, la festa de la pagesia que es farà aquest cap de setmana
Cultura i Mitjans
Es podran visitar cinc explotacions agrícoles on es produeixen aliments com la mel, la carn, el vi o els làctics
ARA A PORTADA
-
Economia Manresa té la mediana de renda més baixa del Bages: 19.950 euros per unitat familiar Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La 29a Fira Mediterrània tanca amb rècord de 1.262 professionals i 85 espectacles Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Judit Neddermann i el Trio Fortuny estrenen «Vora» al Kursaal amb la sala gran plena Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Ventura explora la força de la paraula i la tradició literària catalana amb «Dimonis» ACN
-
Cultura i Mitjans Els Brodas Bros fusionen la dansa urbana amb la cultura popular a la Fira Mediterrània ACN
Publicat el
30 de setembre de 2021 a
les 18:00
Actualitzat el
30 de setembre de 2021 a les
18:09
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Dues hores de cua per fer signar el llibre dels 60 anys dels gegants de Navàs
-
Cultura i Mitjans
Carles-Jordi Guardiola dona a l'Arxiu Comarcal un exemplar únic de la «Passió» de Manresa del 1798
-
Cultura i Mitjans
La pluja converteix l'Aplec de Coaner en un congrés sobre el seu patrimoni monumental i natural
-
Cultura i Mitjans
«Pla per Roig» recrearà al Kursaal l'entrevista de Montserrat Roig a Josep Pla del 1972
-
Cultura i Mitjans
El Govern tria una nau a Sant Fruitós per ubicar-hi la Reserva Nacional de museus el 2030
-
Cultura i Mitjans
Unes 300 persones descobreixen el Castell de Castellar en el primer aplec de Patrimoni Obert
