Cercavila dels gegants pel barri Viserta. Foto: Pere Sánchez
Diumenge a la tarda el barri de Viserta de Monistrol de Montserrat que celebrava les festes va acollir la seva trobada de gegants. A la trobada hi van participar nou colles, la majoria de la Catalunya central. Abans de la cercavila els geganters van assajar el nocturn blau, el ball de la vocalia Bages – Berguedà.
Un cop acabat l'assaig es va fer la plantada a la plaça de l'Era i d'allà es va iniciar la cercavila fins a la Plaça Font Gran per descansar uns minuts i donar avituallament als participants. La cercavila es va reprendre fins a la esplanada del Cremallera on, un a un van oferir els seus balls i per ordre: Moià, Vilada, Castellbell i el Vilar , Sant Fruitós de Bages, Santpedor, Pont de Vilomara i Rocafort, Olesa de Montserrat i Collbató.
Un cop oferts els balls es va ballar el nocturn blau que va ser molt aplaudit pel públic assistent. Ja per acabar els hi va tocar el torn dels Gegants de Viserta al so graller del Virolai i l'entrega dels record als participants.
Els gegants de Viserta és van crear el 16 de Juny del 1914, per tant d'aquí a pocs anys viuran una efemèride molt especial el seu Centenari, de moment poden gaudir dels seus gegants que els porten arreu de Catalunya.
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de juliol de 2011 a
les 22:28
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Ludwig Band encapçalarà la programació musical de la Festa Major d'Artés
-
Cultura i Mitjans
Cardona celebrarà la Festa de la Sal amb un homenatge al seu passat miner
-
Cultura i Mitjans
La Setmana dels Geoparcs Europeus torna amb una vintena d'activitats al territori
-
Cultura i Mitjans
Prop de 300 infants participaran diumenge al projecte ReXics del Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Gemma Humet homenatjarà Violeta Parra aquest diumenge al Conservatori
-
Cultura i Mitjans
Marta Marco i Ernest Villegas portaran «Cor dels amants» al teatre Conservatori
