Manresa té el privilegi eclesiàstic de poder fer l'ofici solemne de la Llum amb una missa de festa encara que, com enguany, coincideixi amb la quaresma. Ha estat sempre així, i hauria de ser sempre així, com a mínim, mentre Manresa mantingui el privilegi que li va ser concedit gràcies al Misteri de la Llum.
Però enguany no ho serà. El bisbe de Vic, Romà Casanova, ha comunicat a la parròquia del Carme que la solemne concelebració eucarística de la Llum ha d'adoptar un format de missa de quaresma, obviant el privilegi de la ciutat per a fer-la de festa. L'ofici, que tindrà lloc a 2/4 d'11 del matí de diumenge a l'església de la Mare de Déu del Carme, després del seguici de les autoritats des de l'Ajuntament fins a la parròquia que va rebre la Llum des de Montserrat, haurà d'adaptar-se a un programa més reservat i les corals participants no podran cantar ni l'Al·leluia ni el Glòria, que són les dues peces que no es canten en temps penitencials, des de Pentecosta fins a Pasqua.
La missa continuarà comptant amb la Coral Font del Fil, la Capella de Música de la Seu i Cor Parroquial del Poble Nou dirigits per Maria Rosa Ortega Juncosa i acompanyats a l'orgue per Ignasi Torras.
El bisbe de Vic no respecta el privilegi de Manresa i imposa una missa de la Llum de quaresma
A la pràctica, això comporta que les corals i l'ofici s'hauran d'adaptar a un programa menys alegre i no podran cantar ni l'Al·leluia ni el Glòria
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de febrer de 2016 a
les 20:02
Actualitzat el
21 de febrer de 2016 a les
01:38
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
-
Cultura i Mitjans
La plaça Catalunya recuperarà la revetlla popular de Sant Joan amb sopar i música
-
Cultura i Mitjans
Manresa immortalitza Mercè Angla i Jaume Casacuberta en el nomenclàtor de la ciutat
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan 2026 al Bages: les millors revetlles, fogueres i activitats
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós reuneix experts per debatre el futur patrimonial de la Casa Figueras
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de participants es reuneixen a Sant Joan en la Trobada de Lectura Fàcil
