El CACiS de Calders inaugurarà aquest diumenge a 2/4 de 8 de la tarda l'exposició Germinacions, d'Irina Ruiz i Marco Ranieri.
Irina Ruiz i Marco Ranieri
Els dos artistes es van conèixer a CACiS l'estiu del 2016, Irina Ruiz becada per la realització del seu treball de Final de Grau de la Facultat de Belles Arts de Barcelona i Marco Ranieri fent una estada durant dos mesos per la creació del seu treball 22 árboles. Una trobada casual que els va fer veure els molts elements comuns dels seus treballs.
Irina Ruiz: Brotes de vida
Irina ens anima a pensar que som com petits granets de sorra que junts formen un desert, com petites peces d'una gran màquina; que ens necessitem, ens complementem y això ens permet créixer, evolucionar conjuntament cap al futur.
Mitjançant llavors portades de Mallorca com mol·lècules vibrants que s'integren unes amb les altres per anat teixint la trama de la vida. Arrels que teixeixen nius. Ens proposa un retorn a la naturalesa, un retorn a l'essència. La creació d'una atmosfera, d'un espai que ens parla de la importància de les connexions de la vida, dels llaços que creen unes parts amb les altres per formar conjuntament el tot.
'Brotes de vida', ens parla de la magnitud de les relacions i, en definitiva, de l'origen de la vida i la seva evolució.
Marco Ranieri: Estudis de Biodiversitat
Marco centra el seu treball en la transformació de l'experiència de la Natura en art. En el diàleg amb l'entorn, amb els seus materials i energies creadores. Emfatitzant la bellesa del que és petit, el fragmentat, el impermanent, com a metàfora de la nostra vida.
A través de les seves obres ens proposa generar, restaurar o renovar una vinculació empàtica entre persones i llocs. Col·laborant així en la difusió d'una actitud més respectuosa cap al nostre hàbitat.
L'estudi de biodiversitat que ens planteja en aquesta mostra conjunta es concentra sobretot en les zones marginals i/o residuals, franges estretes entre camp i camp; en els conjunts primaris, aquelles àrees aspres i pedregoses que pel seu caràcter escarpat no són aptes per a l'explotació humana; en els barrancs vestits d'esbarzers i espines; i en els boscs en fase de recuperació.
El CACiS inaugurarà diumenge una exposició d'Irina Ruiz i Marco Ranieri
Ara a portada
-
Societat Una avaria informàtica obliga l'Ajuntament a deixar oberts els contenidors intel·ligents fins a dimarts Pere Fontanals
-
-
-
Cultura i Mitjans Sant Jordi 2025: aquestes són les 73 novetats literàries d'autors del Bages i el Moianès Aina Font Torra
-
Política La Generalitat farà obres de millora a les estacions d'autobús de Manresa i de Navàs Redacció
Publicat el 13 de juliol de 2017 a les 10:15
Actualitzat el 23 de juliol de 2017 a les 17:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans «Batalla de tradicions» a Món Sant Benet
-
Cultura i Mitjans Súria recorda el somni de l'Olimpíada Popular amb una exposició a Cal Balaguer del Porxo
-
Cultura i Mitjans El centre de Súria s'omple de música i festa en l'inici de les Caramelles
-
Cultura i Mitjans El cicle Per Sant Jordi, llibres de casa de Súria acaba amb les darreres presentacions de proximitat