El passat diumenge al Gran Teatre del Liceu de Barcelona va tenir lloc l'entrega de premis de la 30a edició de la sardana de l'any, organitzat per la Confederació Sardanista de Catalunya. En aquesta vetllada el públic escollia la sardana de l'any 2018 entre les deu finalistes. A part, però, un jurat format per músics professionals atorgava el Premí de la Crítica i el Premi Joventut, aquest darrer destinat a promoure la composició de sardanes entre els autors menors de 30 anys.
El premi Joventut 2018 va recaure en la composició El secret d'Olesa del compositor cardoní Xavier Ventosa. La sardana guardonada va ser escrita per festejar el 60è aniversari de l'Agrupació sardanista d'Olesa de Montserrat. Ventosa ha guanyat aquest premi per tercer any consecutiu; el 2016 amb la Sardana n.5 i el 2017 amb Nadal Montserratí.
En aquesta ocasió l'entrega de premis va ser a mans del president de la Generalitat Quim Torra, la honorable consellera de cultura, Mari Àngela Vilallonga i el president de la confederació sardanista de Catalunya, Joaquim Rucabado. La resta de guardonats varen ser Alfred Abad i Carles Santiago (accèssit) pels premis populars, Marc Timón i Enric Ortí (accèssit) pel Premi Crítica. Lluc Vizentini va ser reconegut amb l'accèssit del Premi Joventut.
El cardoní Xavier Ventosa, premiat al certamen de la Sardana de l'Any
Amb la composició "El secret d'Olesa" es va endur el premi Joventut 2018
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de maig de 2019 a les 00:25
Actualitzat el 14 de maig de 2019 a les 14:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Joves del Kursaal conduiran la gala dels Premis Lacetània 2025 al Conservatori
-
Cultura i Mitjans
El Kapla al Museu torna a omplir i supera els 900 participants en la seva setena edició
-
Cultura i Mitjans
Manresa tornarà a ser capital de la pedra seca el 2027 coincidint amb els 25 anys de la primera Trobada
-
Cultura i Mitjans
Cardona s'adhereix a Pueblos de Película per impulsar el turisme de pantalla al món rural
-
Cultura i Mitjans
Àngels Freixanet, pionera del reciclatge artístic, rebrà el Premi Bages de Cultura 2025
-
Cultura i Mitjans
L'Exposició-Subhasta de l'Associació contra el Càncer de Manresa reuneix un centenar d'obres
