El Carnestoltes Infantil olímpic aplega més de 2.500 participants al centre de Manresa

Quinze AMPA i AFA d'escoles i llars d'infants, a més de bandes de música i batucada i el Rei i la Reina han omplert la ciutat de colors i confeti

Albert Vinyes pallasso de proximitat & Dj, i el Rei i la Reina han conduït la festa final del Carnestoltes
Albert Vinyes pallasso de proximitat & Dj, i el Rei i la Reina han conduït la festa final del Carnestoltes | Pere Fontanals
11 de febrer de 2024, 16:51
Actualitzat: 16:59h
Quinze AMPA i AFA d'escoles i llars d'infants de Manresa, a més de bandes de música i batucada han desfilat aquest diumenge des del passeig de la República fins a la plaça de les Oques durant la rua del Carnestoltes Infantil de Manresa que arribava a la 46a edició. Més de 2.500 persones, entre infants i familiars s'han sumat a una festa que tenia la capitalitat europea de l'esport de Manresa i l'any olímpic com a eix temàtic. Però moltes més han seguit la rua des de la distància aplaudint i ballant.

Així, les comparses s'han convertit en una oda a l'esport i a les seves diferents disciplines. Hi han desfilat dianes d'arc amb fletxa, plomes de bàdminton, delegacions olímpiques, barrufets esportius, judokes i karateques, pilotes, torxes olímpiques... tot plegat acompanyat de batucades, bandes de música, la caravana amb el Rei i la Reina Carnestoltes i altres elements d'atrezzo, que han fet les delícies i han provocat nombroses fotos i vídeos des de la vora.

La cercavila ha comptat amb la participació dels grups musicals Tabalers de Xàldiga, Geganters de Manresa, Batraques, Vilatukades, Minairons i Unió Musica del Bages. El Rei i la Reina Carnestoltes han estat interpretats per Eric Anglada i Maria Riera, alumnes del segon any del Cicle Formatiu de Grau Superior en Tècniques d'Actuació Teatral, que s'imparteix a les instal·lacions del teatre Kursaal. Aquesta ha estat la seva primera rua.

La carrossa i el vestuari i la carrossa del Carnestoltes Infantil es van estrenar el 2020. El disseny acolorit del vestuari és de Marga Riera, d'acord amb les idees del Consell d'Infants del curs 2016-2017 i a la confecció de Leo Fíguls. El disseny de la carrossa, amb batucades, màscares, barrets i serpentines, és de Txema Rico i es va construir amb la col·laboració del personal de manteniment de l'Ajuntament de Manresa.

La rua ha acabat a la plaça Font de les Oques, on s'ha realitzat l'espectacle final amb l'actuació d'Albert Vinyes pallasso de proximitat & Dj. L'acte s'ha clos amb la salutació del Rei i la Reina Carnestoltes que han fet moure i xalar totes les comparses escolars.