El diumenge passat, els caramellaires del Pessebre Vivent del Pont Llarg, del Casal de la Parròquia de la Mare de Déu de l'Esperança, van fer la cloenda de les diades caramellaires del grup.
De forma força excepcional en les comarques centrals, les Caramelles del Pont Llarg es porten a terme el Dilluns de Pasqua i es clouen el diumenge de Pasqüetes o Diumenge d'Alba. Es tracta d'un tret característic i diferenciador dels altres grups caramellaires del Bages, que solen fer les seves actuacions el dissabte i Diumenge de Pasqua. Aquest fet no és tan extraordinari en altres comarques catalanes, sobretot de la costa.
El Dilluns de Pasqua, es fa la ruta per les cases de pagès del Poal i, el diumenge sobre, es posa fi a les jornades caramellaires amb un acte de cloenda a la Parròquia de la Mare de Déu de l'Esperança del Barri Mión. L'acte comença amb l'assistència de tots els caramellaires a l'Ofici religiós, seguint la tradició, per passar a la plaça contigua del Casal de la Parròquia i fer l'exhibició de tot el repertori de balls de bastons, danses i cançons de caramelles. L'acte va ser molt celebrat per un nombrós públic ben assegut en cadires al voltant de la plaça. El colofó de les diades és un dinar de germanor en el que participen tots els participants a les Caramelles.
Enguany, hi va haver la novetat de l'elecció de la Pubilla i l'Hereu Joves del grup del Pessebre Vivent del Pont Llarg. La Pubilla Jove escollida va ser la Ivet Peiron Solanellas i l'Hereu proclamat va ser el Toni Oliveras López. Els dos joves van sortir d'entre el jovent que va participar en l'última edició del Pessebre i que també van ser presents en les Caramelles d'enguany. Ambdós participen en les activitats del grup de forma regular i des de que són petits. Es dóna la circumstància que la Pubilla de Manresa del 2015 i que exercirà fins a l'agost d'enguany, per la Festa Major de la ciutat, és la Laura Santamaria Serentill, també del Pessebre Vivent del Pont Llarg. Va ser ella qui va posar la banda i la faixa als nous Pubilla i Hereu Joves del Pessebre.
- Els caramellaires de la Mion van cloure les actuacions diumenge passat -
- PVPLl
ARA A PORTADA
-
Successos Dos menors de 16 anys, sota custòdia dels Mossos per la seva possible implicació en l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Aliança Catalana a Manresa convoca d'amagat una concentració contra l'homicidi de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Successos Escorcollen un pis de la travessera dels Drets relacionat amb l'homicidi del carrer Sant Jaume Pere Fontanals
-
-
Successos Carles Vilajosana, el veí del Serrat de Castellnou mort en l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
06 d’abril de 2016 a
les 22:22
Actualitzat el
06 d’abril de 2016 a les
22:27
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Artés estrenarà el nou espai exterior de Cal Sitges amb una Festa Major plena de novetats
-
Cultura i Mitjans
Artés celebrarà una nova audició de sardanes per la Festa Major amb la Cobla Mediterrània
-
Cultura i Mitjans
El Correfoc de la Festa Major de Manresa en imatges
-
Cultura i Mitjans
El Correfoc torna a encendre Manresa amb una multitud als carrers
-
Cultura i Mitjans
Cardona reivindica els seus orígens en una Festa Major amb més de quaranta actes
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major Alternativa d'Artés arriba a la 29a edició amb quatre dies de cultura i reivindicació
