
L'aposta pel centre de Manresa i per sumar l'ExpoBages amb la Fira de l'Ascensió, amb el comerç obert durant els dos dies ha donat els resultats esperats per a Fira de Manresa i la UBIC, les dues organitzacions que han fer realitat aquest certamen que ha generat una gran vitalitat a la capital del Bages.
Durant els dos dies els carrers del centre han acollit milers de visitants, pràcticament impossibles de quantificar, que han recorregut els diferents trams del Passeig fins a plaça de la Reforma amb la Muralla convertida també en espai firal.
En el contacte que ha tingut l'organització amb expositors i visitants es detecta un nivell molt alt de satisfacció per la iniciativa de renovar la proposta firal. Hi ha coincidència en valorar positivament la distribució dels diferents sectors, així com l'activitat que s'ha viscut en carrers, sovint menys vius comercialment, com l'Alfons XII.
El bullici comercial ha estat acompanyat de múltiples activitats de caràcter lúdic que han organitzat aquest cap de setmana entitats i empreses de Manresa i la seva àrea d'influència. El bon temps, que ha acompanyat durant el cap de setmana, ha estat un element més que ha ajudat a fer més lluïda la fira.
Per altra banda, ExpoBages 2013 ha lliurat el premi a la innovació per a l'empresa Reanima creada a Manresa per un grup de joves que es dedica a promoure la instal·lació de desfibriladors a equipaments, a partir de petites aportacions de socis d'entitats. Gent jove, de la ciutat i amb un bona idea de negoci i de promoció de la salut. Pel que fa al premi Josep Camprubí i Plans ha estat per a l'empresa de Navàs, especialitzada en ascensors. Fa anys que és fidel a l'ExpoBages i demostra la seva capacitat de esdevenir un referent en el sector.