El Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya (Clam) organitza aquest dissabte, a les 12 del migdia, a l'Espai Plana de l'Om de Manresa, un seminari titulat "Cinema de l'Invisible (absència, presència i aparició)" una proposta de primer nivell que té l'objectiu d'apropar-se a les imatges dels grans genis del cinema. El seminari és obert a tothom i anirà a càrrec del filòsof, professor de cinema i divulgador cultural, Javier Urrutia.
El seminari intentarà explicar de forma pedagògica les mirades dels directors de cinema que han aconseguit representar el més abstracte e intangible que existeix com les emocions i els afectes. Uns altres, han captat la realitat que ens envolta, a través de la fotogènia cinematogràfica. Els primers han capturat allò invisible i els segons, s'han fet invisibles al darrera de la càmera. Tots ells han fet servir el nostre imaginari i la nostra experiència de vida.
Aquesta activitat forma part de les propostes del festival Clam que, amb el títol “Parlem de cinema”, pretenen fomentar el debat, la reflexió i de formació a partir de l'experiència i el coneixement dels professionals del sector.
El Clam organitza un seminari gratuït que s'endinsa en les imatges dels genis del cinema
Tindrà lloc aquest dissabte a la Plana de l'Om, a les 12 del migdia, i anirà a càrrec de Javier Urrutia
ARA A PORTADA
-
La Fira de l'Aixada renova els itineraris del Rei i el Bisbe i s'expandeix pel Centre Històric Pere Fontanals
-
La presa de possessió del regidor d'Aliança Catalana a Santpedor acaba amb un detingut Pere Fontanals
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
-
-
Publicat el
01 de maig de 2018 a
les 15:25
Actualitzat el
01 de maig de 2018 a les
15:32
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Consell Comarcal suma 53 adhesions a la campanya per reforçar el català al comerç
-
Cultura i Mitjans
Les biblioteques impulsen un taller per recuperar la memòria de la Manresa d'abans
-
Cultura i Mitjans
Joan Maria Rigat i Júlia Fons triomfen en un Premi Joan Vilanova molt participat
-
Cultura i Mitjans
La manresana Estel Blay comandarà la missió Hypatia III en una simulació marciana a l'Àrtic
-
Cultura i Mitjans
Òmnium organitza una ruta literària per descobrir la Mequinensa de Jesús Moncada
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp i Carles Cases s'uniran per primer cop a l'escenari amb «Pianant» per la Llum
