Prop de 500 persones van gaudir de la quinzena edició del Concert de Reis del Rotary Club de Manresa-Bages, que es va celebrar aquest diumenge al Teatre Kursaal en benefici del projecte #invulnerablesodontòlegs. Va ser un festival de valsos, polques, danses, nadales i cançons tradicionals catalanes que va anar a càrrec de l'Orquestra Simfònica Sant Cugat, dirigida per Josep Farré i amb la participació del tenor Josep Fadó. Com en les darreres edicions, també hi van prendre part els cors infantil i juvenil de l'Orfeó Manresà, dirigits per Lluís Arguijo.
Un any més, els beneficis obtinguts amb el concert es destinen al projecte guardonat amb el premi Simeó Selga, que en aquesta ocasió és #invulnerablesodontòlegs. L'entrega del premi, dotat amb 6.000 euros, va tenir lloc en el decurs de l'acte. Va recollir-lo Sor Lucía Caram, en representació d'#Invulnerables, de mans de David Augé, president del Rotary Club Manresa-Bages.
El repertori del concert va incloure peces de Johan Strauss, Giacomo Puccini, Amadeu Vives i Josep Ribas, entre d'altres, que van emocionar i fer vibrar els assistents. L'acte es va cloure amb El Cant de la Senyera, amb el públic dempeus.
L'organització del concert és a càrrec del Rotary Club Manresa-Bages amb la col·laboració de l'Ajuntament de Manresa i d'un centenar d'empreses de la comarca del Bages.
Projecte #invulnerablesodontòlegs
El projecte #invulnerablesodontòlegs és el guanyador de la 15a edició del Premi Simeó Selga que convoca el Rotary Club de Manresa-Bages. En poc temps ja atén 50 famílies i 120 nens i nenes sense recursos. El treball en xarxa amb les institucions públiques i sanitàries implantades a la comarca fa possible que, a banda de l'atenció bucal bàsica, es formi i sensibilitzi les famílies per aconseguir una bona higiene dental i uns hàbits saludables.
Un dels reptes importants que afrontarà aquest projecte serà l'atenció a infants amb problemes greus a la boca, i que necessiten intervencions complexes en centres especialitzats de Barcelona. Actualment, a Manresa, formen part d'aquesta iniciativa els següents centres: Clínica Dental Sílvia Suñol, Clínica Dental Rosa Evangelio, Sitges Clínica Dental i Dental Manresa. A partir d'aquest mes s'incorpora Clínica Dentral SiDent. La selecció de les famílies beneficiàries del servei d'odontologia va a càrrec dels serveis socials o bé d'entitats del tercer sector.
El projecte #invulnerablesodontòlegs, que ha començat a Manresa, s'estendrà a moltes altres ciutats de Catalunya, la primera de les quals serà Tortosa.
El Concert de Reis del Rotary Club de Manresa-Bages fa vibrar el Kursaal
S'atorguen 6.000 euros al projecte d'atenció odontològica d'#Invulnerables, guardonat amb el Premi Simeó Selga
- Sor Lucía va recollir el xec de 6.000 euros del Concert de Reis de mans del Club Rotary -
- RCMB
ARA A PORTADA
-
Crida urgent: el Gran Recapte necessita multiplicar per nou el voluntariat al Bages i Moianès Pere Fontanals
-
Manresa Il·lumina, reconeguda amb el segon premi BBVA a la Sostenibilitat Empresarial Pere Fontanals
-
El Cosmògraf 2025 convidarà a explorar el cosmos des de la ciència, l'art i la filosofia Pere Fontanals
-
Jutgen un bagenc per violar repetidament la seva fillastra quan tenia entre 6 i 10 anys Pere Fontanals
-
Detingut un home a Manresa per la presumpta violació d'una dona que li llogava una habitació Pere Fontanals
Publicat el 09 de gener de 2017 a les 20:02
Actualitzat el 09 de gener de 2017 a les 20:07
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Èxit del taller infantil Bits i Blocs a la UPC Manresa per explorar Mart amb robots
-
Cultura i Mitjans
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força
-
Cultura i Mitjans
UManresa acosta les cançons infantils catalanes a les futures mestres d'Educació Infantil
-
Cultura i Mitjans
Santpedor viu un Correllengua participatiu amb cercavila, castells i homenatge a Rodoreda
-
Cultura i Mitjans
Una vintena de veïns de Sant Fruitós participa en una visita al MNAC
-
Cultura i Mitjans
La UPC Manresa combinarà ciència, robòtica i conscienciació climàtica a la Setmana de la Ciència
