Prop de 500 persones van gaudir de la quinzena edició del Concert de Reis del Rotary Club de Manresa-Bages, que es va celebrar aquest diumenge al Teatre Kursaal en benefici del projecte #invulnerablesodontòlegs. Va ser un festival de valsos, polques, danses, nadales i cançons tradicionals catalanes que va anar a càrrec de l'Orquestra Simfònica Sant Cugat, dirigida per Josep Farré i amb la participació del tenor Josep Fadó. Com en les darreres edicions, també hi van prendre part els cors infantil i juvenil de l'Orfeó Manresà, dirigits per Lluís Arguijo.
Un any més, els beneficis obtinguts amb el concert es destinen al projecte guardonat amb el premi Simeó Selga, que en aquesta ocasió és #invulnerablesodontòlegs. L'entrega del premi, dotat amb 6.000 euros, va tenir lloc en el decurs de l'acte. Va recollir-lo Sor Lucía Caram, en representació d'#Invulnerables, de mans de David Augé, president del Rotary Club Manresa-Bages.
El repertori del concert va incloure peces de Johan Strauss, Giacomo Puccini, Amadeu Vives i Josep Ribas, entre d'altres, que van emocionar i fer vibrar els assistents. L'acte es va cloure amb El Cant de la Senyera, amb el públic dempeus.
L'organització del concert és a càrrec del Rotary Club Manresa-Bages amb la col·laboració de l'Ajuntament de Manresa i d'un centenar d'empreses de la comarca del Bages.
Projecte #invulnerablesodontòlegs
El projecte #invulnerablesodontòlegs és el guanyador de la 15a edició del Premi Simeó Selga que convoca el Rotary Club de Manresa-Bages. En poc temps ja atén 50 famílies i 120 nens i nenes sense recursos. El treball en xarxa amb les institucions públiques i sanitàries implantades a la comarca fa possible que, a banda de l'atenció bucal bàsica, es formi i sensibilitzi les famílies per aconseguir una bona higiene dental i uns hàbits saludables.
Un dels reptes importants que afrontarà aquest projecte serà l'atenció a infants amb problemes greus a la boca, i que necessiten intervencions complexes en centres especialitzats de Barcelona. Actualment, a Manresa, formen part d'aquesta iniciativa els següents centres: Clínica Dental Sílvia Suñol, Clínica Dental Rosa Evangelio, Sitges Clínica Dental i Dental Manresa. A partir d'aquest mes s'incorpora Clínica Dentral SiDent. La selecció de les famílies beneficiàries del servei d'odontologia va a càrrec dels serveis socials o bé d'entitats del tercer sector.
El projecte #invulnerablesodontòlegs, que ha començat a Manresa, s'estendrà a moltes altres ciutats de Catalunya, la primera de les quals serà Tortosa.
El Concert de Reis del Rotary Club de Manresa-Bages fa vibrar el Kursaal
S'atorguen 6.000 euros al projecte d'atenció odontològica d'#Invulnerables, guardonat amb el Premi Simeó Selga

- Sor Lucía va recollir el xec de 6.000 euros del Concert de Reis de mans del Club Rotary -
- RCMB
ARA A PORTADA
-
Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages» Pere Fontanals
-
Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027 Pere Fontanals
-
La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística Pere Fontanals
-
La mobilització veïnal frena el desnonament del Bloc 8, símbol de la lluita per l'habitatge a Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el 09 de gener de 2017 a les 20:02
Actualitzat el 09 de gener de 2017 a les 20:07
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans El conte bagenc «Petits herois del medi ambient» arriba a 2.000 famílies
-
Cultura i Mitjans Manresa ret homenatge a Assumpció Balaguer en l'any del seu centenari
-
Cultura i Mitjans El conseller de Política Lingüística impartirà la lliçó inaugural de la 7a Universitat Catalana d’Estiu a Manresa
-
Cultura i Mitjans La revetlla de Manresa combina gresca amb comunitat
-
Cultura i Mitjans La Biblioteca del Casino incorpora dotze treballs de recerca de batxillerat al seu fons local
-
Cultura i Mitjans Els municipis de l'oest del Bages impulsen el projecte comunitari Patrimoni Obert