Malgrat que Xàldiga ha adreçat una nota interna indicant que, com a entitat, es desmarcava de qualsevol "reivindicació" festiva que es produís aquest vespre de dilluns relacionada amb Correfoc, i qua aconsellava no seguir les "indicacions" d'alguns grups de Whatsapp que convidaven a la sortir amb pirotècnia, una colla de membres de l'entitat han llançat petards i han encès bengales aquest dilluns de Festa Major a la plaça de l'Ajuntament de Manresa.
Ha estat un gest merament simbòlic i no ha passat d'aquí. A més ha estat gratament rebut per la gent que prenia algun refrigeri en les terrasses que ha aplaudit cada una de les ballades, molt discretes. El grup ha continuat després carrer Sant Miquel avall amb la voluntat d'anar-se deixant veure per tot el recorregut.
Aquesta actuació gairebé espontània exemplifica una Festa Major de Manresa molt estranya, sense foc, sense concerts, amb un Castell de focs dividit en dos, i la imatgeria mostrant-se cobert, que ha hagut de centrar-se en activitats més expositives que participatives. La plaça Major d'aquest dilluns, n'era la mostra: qualsevol any no s'hi hauria pogut entrar.
El Correfoc no mor, visca la Festa Major!
Alguns membres de Xàldiga, pel seu compte, han encès pirotècnia en una plaça de Festa Major desconeguda
ARA A PORTADA
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 31 d’agost de 2020 a les 21:53
Actualitzat el 31 d’agost de 2020 a les 22:02
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa prepara una gran fira per impulsar la literatura infantil i juvenil
-
Cultura i Mitjans
Comas-Arnal, Guillamon i Soldado, finalistes del XXVI Premi Joaquim Amat-Piniella 2026
-
Cultura i Mitjans
Montserrat clou el Mil·lenari amb un gran acte litúrgic a la basílica
-
Cultura i Mitjans
Montserrat clou la celebració del mil·lenari amb un balanç de 1.300 activitats i més de 600.000 visitants
-
Cultura i Mitjans
La falta d'espai i de relleu manté aturat el Pessebre Vivent del Pont Llarg de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Jordi Serra Morales serà el gerent de la nova societat municipal de turisme, museus i fires
