Amb suspens inicial, però el Correfoc ha tornat a omplir els carrers i places del Barri Antic de pólvora, foc i gent després que en les dues últimes edicions s'hagués de suspendre per les restriccions contra la Covid. L'ombra de la suspensió també ha planejat enguany sobre la celebració del Correfoc. En aquest cas no ha estat per la pandèmia, sinó per la pluja que queia a l'hora prevista d'inici.
Els membres del CCA i de Xàldiga s'han reunit diverses vegades per analitzar la situació i decidir què fer, sobretot perquè a l'inici la previsió és que la pluja durés fins a la mitjanit. Més tard, però, quan han vist que la pluja, gradualment, anava baixant d'intensitat, s'ha decidit esperar a que desaparegués del tot per començar a llançar els avisos. Al final, el Correfoc ha donat inici una hora més tard del previst.
[intext1]
La cercavila de foc, que finalment ha començat a 2/4 de 11 de la nit a la plaça Major, ha estat encapçalada pels Tabalers de Xàldiga, darrere seu els han seguit les diferents bèsties i els personatges propis de la festa. Tots plegats han anat envaint de foc i fum els carrers per on han passat. Milers de persones, entre participants i espectadors, han omplert els carrers estrets del Barri Antic per viure o veure un acte que, durant gairebé tres hores, ha transformat aquesta zona de Manresa en un infern.
El Correfoc ha seguit l'estructura i el recorregut de l'última edició, aquell llunyà 2019, mantenint la renovació de la pirotècnia fixa de dues places, la plaça Montserrat i la plaça del Carme, que es va fer llavors, per no afectar l'edifici dels jutjats i per tenir una combinació de foc més atractiva.
[intext2]
Després de recórrer els carrers Sant Miquel i de les Piques, la plaça d'en Creus, el carrer Arbonés, la plaça Montserrat, el carrer Santa Maria, la plaça Gispert, el carrer Vilanova, la plana de l'Om, els carrers Nou i Metge Planes, la plaça i el carrer Pedregar, la plaça del Carme i el carrer Cap del Rec, el Correfoc ha tornat a plaça Major, on s'han fet diverses moscades que s'ha intercalat amb l'encesa del Bou, el Ceptrot i els paraigües de foc.
[slideflaix]1746[/slideflaix]
Més tard que mai s'ha posat punt i final a la festa. L'eufòria s'ha desfermat quan s'han encès els llums de la plaça Major i ha començat a sonar la peça musical De Vacances. Els membres del Correfoc, les bèsties i els participants han girat conjuntament per tota la plaça compartint l'alegria d'haver completat un nou Correfoc.
[noticia]104918[/noticia]
Uns minuts més tard ha començat el Ball del Correfoc, amb el grup encarregat d'oferir el concert enguany: el bagenc La Tropical. Després, hi ha prevista l'actuació dels Dj Two F**king DJ's: Marc Pich & Ferry que posaran punt final a la Festa Major de Manresa ben entrada la matinada.
[h3]Set persones traslladades a l'hospital per cremades i alguna caiguda[/h3]
Pel que fa a incidents durant el Correfoc, en total s'han fet 32 assistències i 7 trasllats a l'hospital, per cremades i alguna caiguda. Dels traslladats a l'hospital, dues persones van ser per cremades als ulls, tres per cremades a les mans, una per cremades a l'orella i una contusió per caiguda. No hi va haver cap ferit de gravetat.
La xifra d'atencions és inferior a la del Correfoc del 2019, quan es van atendre 62 persones. De fet, des del 2017, la xifra ha anat en descens: el 2017 es van atendre 103 persones, el 2018 van ser 86, el 2019 en van ser 62 i enguany han estat 32.
[h3]El Centre de Coordinació, un any més a la plaça Europa[/h3]
Un any més, el Centre de Coordinació (CCA) es va muntar a la plaça Europa. Durant el Correfoc, es va comptar amb la presència de Creu Roja, SEM, Bombers, ADF Pla de Bages, Protecció Civil, Policia Local de Manresa i Mossos d'Esquadra. Professionals d'Althaia també van ser presents a l'hospital de campanya de Protecció Civil, i a l'hospital Sant Joan de Déu hi va haver atenció oftalmològica urgent durant la nit amb un oftalmòleg.
[noticia]104915[/noticia]
[noticia]104909[/noticia]
[noticia]104908[/noticia]
[noticia]104904[/noticia]
[noticia]104903[/noticia]
[noticia]104900[/noticia]
[noticia]104896[/noticia]
[noticia]104895[/noticia]
[noticia]104897[/noticia]
[noticia]104899[/noticia]
[noticia]104898[/noticia]
[noticia]104888[/noticia]
[noticia]104885[/noticia]
El Correfoc torna a convertir el Barri Antic en un infern, tres anys després
Cultura i Mitjans
L'inici de la festa, però, s'ha endarrerit una hora a causa de la pluja
ARA A PORTADA
-
Economia De 190.000 a 475.000 euros sense posar-hi ni un totxo: el «negoci» de l'habitatge al cor de Manresa Pere Fontanals
-
Esports Laia Font acaba 12a individual a l'Europeu i Espanya es classifica per a la final per equips Pere Fontanals
-
Economia CGT i ASB denuncien ERTO al sector carni del Bages arran de la pesta porcina Pere Fontanals
-
Societat Cardona presenta un projecte de 10,5 milions d'euros per revitalitzar el nucli antic amb el Pla de Barris Pere Fontanals
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
30 d’agost de 2022 a
les 01:45
Actualitzat el
30 d’agost de 2022 a les
12:32
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Navarcles concentra aquest cap de setmana els actes de la Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Moià afronta el cap de setmana gran de la Festa Major amb Els Catarres i cultura popular
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós acollirà una actuació de folklore polonès en les 54es Jornades Internacionals
-
Cultura i Mitjans
Ja es poden consultar els guanyadors per veure la Festa Major de Manresa des dels balcons
-
Cultura i Mitjans
Cardona recupera els orígens de la Festa Major en el cartell de l'edició del 2026
