Dins del marc del cicle El Documental del Mes, coordinat per MEES, CineClub i l'Auditori de la Fundació Caixa Manresa, es podrà veure aquest dijous dia 7 d'abril a les 8 del vespre a l'Auditori Fundació Caixa Manresa "La isla. Archivos de una tragedia", dirigida per Uli Stelzner, i que tracta sobre el genocidi que es viu a Guatemala, de la mà de la policia i l'exèrcit, que segrestra milers de persones des del finALS dels segle XX. Un genocidi sense precedents que es manté sense càstig. Un sistema de terror i impunitat basat en el silenci i la suposada falta de proves.
El 2005, després d'una violenta explosió a la capital, es descobreix accidentalment l'arxiu secret de la policia nacional. A l'edifici de l'actual acadèmia de policia s'ubicava abans "La Isla", una presó secreta dels temuts comandos de la policia nacional. Hi apareixen més de 80 milions de documents. Stelzner és l'únic cineasta que ha estat autoritzat per filmar l'arxiu fins ara. La pel·lícula dibuixa la història d‘una tragèdia i posa al descobert les proves per esclarir crims inconcebibles.
El Documental del Mes
El Documental del Mes té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència del documental europeu a les pantalles cinematogràfiques. Amb aquesta finalitat, habitualment, el primer dijous de cada mes s'estrena una pel·lícula documental de qualitat, de temàtica i procedència diversa, a 40 ciutats de Catalunya, país Valencià, Illes Balears i resta de I'Estat Espanyol. Els Documentals es projecten en versió original subtitulada en català a Catalunya, Alacant i les Illes Balears i en versió original subtitulada en castellà a la resta de l'Estat. La selecció de documentals la realitza un comitè de selecció de Parallel40.
El Documental del Mes porta dijous a l'Auditori de la Plana de l'Om «La isla»
Està dirigida per Uli Stelzner
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament rebutja una moció sobre el Club Patí Manresa que el govern desvincula de l'entitat Pere Fontanals
-
-
-
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM Pere Fontanals
-
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista Pere Fontanals
Publicat el
06 d’abril de 2011 a
les 23:31
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
-
Cultura i Mitjans
La plaça Catalunya recuperarà la revetlla popular de Sant Joan amb sopar i música
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan 2026 al Bages: les millors revetlles, fogueres i activitats
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós reuneix experts per debatre el futur patrimonial de la Casa Figueras
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de participants es reuneixen a Sant Joan en la Trobada de Lectura Fàcil
-
Cultura i Mitjans
El Centre de l'Aigua de Can Font celebra 20 anys amb prop de 90.000 visitants
