Fons, Parcerisas i Oviedo en la presentació de les novetats del Documental del mes. Foto: Estefania Escolà
El cicle "El Documental del Mes" incorpora, a partir d'aquest dimecres, tot un conjunt de novetats que tenen la voluntat d'incrementar el públic assistent. Així, el projecte, que es duu a terme a Manresa des de l'any 2005, canviarà d'ubicació, d'horari i, a més, serà gratuït. Segons ha explicat el gerent de Manresana d'Equipaments Escènics, Valentí Oviedo, els canvis pretenen "afavorir l'accés a material audiovisual de gran interès i qualitat". Aquest dimecres, a les 8 del vespre, tindrà lloc la primera projecció de l'any del Documental del Mes a l'Auditori Fundació Caixa Manresa. El film, titulat "Into Eternity" i dirigit per Nichael Madsen, tractarà sobre la fragilitat dels cementiris nuclears.
A partir d'aquest dimecres, "El Documental del Mes" es veurà a l'Auditori Fundació Caixa Manresa, el primer espai que el va acollir a la ciutat, del febrer del 2005 i fins al gener del 2008, quan el cicle va passar a la sala petita del Kursaal i, finalment al 2009, al teatre Conservatori. Segons ha explicat Valentí Oviedo, "el canvi respon a la voluntat d'adequar la proposta a l'espai que acull". En aquest sentit, Oviedo ha dit que el teatre Conservatori era un espai massa gran per a la projecció del Documental.
Però aquesta no és l'única novetat a l'entorn del "Documental del Mes", a més del canvi de sala, també hi ha un canvi d'horari i el cicle passarà de les 9 a les 8 del vespre. A més, l'assistència al documental serà gratuïta i no caldrà pagar entrada.
"Into Eternity", primer Documental de l'any
Aquest dimecres tindrà lloc la primera projecció de l'any del Documental del Mes a l'Auditori Fundació Caixa Manresa. El film, titulat "Into Eternity" i dirigit per Nichael Madsen, tracta sobre la fragilitat dels cementiris nuclears. Segons ha explicat la membre del CineClub, Conxita Parcerisas, en aquests moments s'està construint a Finlàndia el primer cementiri nuclear permanent, un complex sistema de túnels subterranis tallats en un subsòl de roca sòlida. Un cop els residus estan emmagatzemats, les instal·lacions s'han de tancar i no es poden obrir mai més, o almenys fins passat 100.000 anys, el temps durant el qual els residus continuen essent perillosos.
El film es projectarà aquest dimecres de manera excepcional, ja que habitualment el "Documental del Mes" es continuarà fent el primer dijous de cada mes.
El Documental del Mes
A Manresa, el Documental del Mes és un projecte coordinat per Manresa d'Equipaments Escènics, CineClub i Fundació Caixa Manresa. El cicle té com a objectiu acostar el gènere documental al màxim nombre d'espectadors possible i incrementar la presència del documental europeu a les pantalles cinematogràfiques. Segons Conxita Parcerisas, "s'ha deixat enrere la imatge del documental com a projecció limitada als paisatges i animals".
El Documental del mes torna a l'Auditori Caixa Manresa
Cultura i Mitjans
El projecte serà gratuït i canviarà d'ubicació i horari
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans 400 drons il·luminaran el cel de Manresa abans del Castell de Focs de la Festa Major Pere Fontanals
-
Política El ple de Moià debatrà la modificació urbanística d'El Prat enmig d'una nova protesta ciutadana Pere Fontanals
-
Societat El Sopar del Tomàquet del Bages reuneix 193 comensals en una edició de rècord Pere Fontanals
-
Esports El CE Manresa obrirà la pretemporada dimecres amb un amistós contra el CE Sabadell Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Santpedor celebrarà Santa Anna amb tradició, música i els Strombers aquest cap de setmana Redacció
Publicat el
11 de gener de 2011 a
les 17:18
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La família Alapont dona una flauta baixa al Conservatori de Música de Manresa
-
Cultura i Mitjans
La Setmana de Jocs al Carrer tornarà a omplir el Centre Històric de Manresa al setembre
-
Cultura i Mitjans
La 29a Fira Mediterrània de Manresa oferirà 85 propostes amb un 60% d'estrenes
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles
-
Cultura i Mitjans
La Tomacada de Sant Fruitós reivindicarà dissabte el tomàquet local
-
Cultura i Mitjans
Sant Cugat del Racó celebrarà dissabte la seva Festa Major
