Els organitzadors del Festival Gargall 2011, davant del Vermell, on s'ha fet la presentació. Foto: Pere Gendrau
El Festival Gargall 2011 s'estendrà, per primer any, fins a Vic, Gironella (Berguedà) i Solsona. El seu director musical, Eduard Finestres, ha assegurat aquest dimecres que ho fan "amb la idea de difondre i donar a conèixer una petita essència del que és el festival, sobretot com a plataforma de creació". A Manresa, es mantindrà el Vermell com a "epicentre de l'experimentació" però també hi ha novetats respecte l'any anterior amb la incorporació de l'Stroika i el Kursaal com a espais. A l'Stroika, hi actuarà el grup de música electrònica francès "La Phaze'.
Els organitzadors del Festival Gargall 2011 han presentat el certamen al Vermell de Manresa, un local que segons el director musical, Eduard Finestres, continuarà com a "epicentre de l'experimentació". De fet, l'organització defineix el Gargall com una "plataforma de creació" que, aquest any, s'amplia des de la capital del Bages fins a tres comarques veïnes.
A Vic, l'escenari triat és la Jazz Cava. Al Berguedà, s'ha optat per la Font del Balç, un local proper a Gironella. Per últim, a Solsona, arribarà a l'Sputnik. Tal com ha explicat Finestres durant la roda de premsa, "movem dues bandes locals, Toia i No Parfum, amb la idea de difondre i donar a conèixer una petita essència del que és el festival".
El festival es defineix al cartell com "improvisació, soroll i sons nous". En aquesta línia transgressora, Finestres ha destacat que aquest any s'ha canviat la imatge, i del retrat s'ha passat a "l'anonimat absolut". La fotografia és d'Eduard Fígols i el muntatge és del berguedà Jordi Plana, que s'ha inspirat en la primera obra de Mestres Quadreny.
També a Manresa s'amplien els escenaris, amb l'activitat que hi haurà tant al teatre Kursaal com a l'Stroika. Al Kursaal, es farà un concert "realment experimental i peculiar" segons el director del teatre, Valentí Oviedo. Serà a càrrec dels músics Lluís Coll i Jordi Portabella, integrants de "Toia", i estarà dedicat a la figura del Mestres Quadreny.
A l'Stroika, tal com ha explicat el seu representant, Dani Castellano, hi haurà "la part més lúdico-festiva" del Gargall. El cap de cartell serà, segons Castellano, el primer artista internacional que passa per la sala, "La Phaze", una iniciativa que s'ha portat a terme juntament amb l'entitat Setge Cultural. També actuaran els locals "E-Bastards" i "Meneo".
En el que també hi ha novetats és en la durada del festival. De dues setmanes, passa a celebrar-se durant tot el mes de març. Començarà el dia 3 al Kursaal, amb "Toia a Lo Mestres Quadreny", i finalitzarà el dia 27, al conservatori de Manresa, amb l'actuació de "Banda Improvisadors de Manresa", "Gaf y la Estrella de la Muerte" i "D.Pressure (Live)".
El Festival Gargall 2011 s'estén a Vic, Gironella i Solsona
Cultura i Mitjans
A Manresa, l'Stroika i el Kursaal també s'integren a la plataforma de creació
ARA A PORTADA
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
Publicat el
23 de febrer de 2011 a
les 19:05
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Artés celebrarà una nova audició de sardanes aquest dissabte
-
Cultura i Mitjans
Sis anys sense Lluís Calderer: 16 vídeos recuperen una entrevista sobre la seva trajectòria cívica i cultural
-
Cultura i Mitjans
L'itinerari del Camí Oliba per Viladordis protagonitzarà la nova caminada Bages-Geoparc
-
Cultura i Mitjans
L'Orfeó Manresà celebrarà 125 anys d'història amb una vintena d'actes i un gran espectacle final
-
Cultura i Mitjans
Voilà al Cobert torna a Sant Fruitós amb un cap de setmana de música i gastronomia
-
Cultura i Mitjans
La Fira de Sant Miquel tornarà a omplir Santpedor d'activitats populars, cultura i productes ecològics
