La gastronomia del Geoparc s'ha donat a conèixer aquest dissabte amb una fira que ha recollit els productes de proximitat d'una dotzena de productors a la plaça Sant Domènec de Manresa. Verdures i hortalisses, pa, mel, formatges, oli d'oliva, carn o vins, s'han pogut comprar i tastar durant tota la tarda, amb degustacions de tapes i diverses presentacions i activitats que han apropat els productes al públic en la 2a Fira Gastronòmica el Geoparc.
S'ha fet un tast guiat d'olis de les varietats pròpies del Bages; un tast de carn de conill i de colomí; una presentació del projecte Terra de Profit amb degustació dels productes que en formen part, i una degustació de pans i coques.
Els més petits també han pogut gaudir amb activitats i tallers per conèixer els valors geològics del territori. Pintar-se la cara amb pigments naturals, construir un brunzidor (un instrument musical prehistòric), edificar un dolmen o fer un gravat han estat algunes de les propostes en les quals han participat i que han estat conduïdes per professionals de les Coves del Toll de Moià, el Museu Comarcal de Manresa i les Coves de Montserrat.
La Fira Gastronòmica del Geoparc forma part de les activitats de les Jornades Gastronòmiques del Camí Ignasià que se celebren durant tot el cap de setmana. En aquest marc, també aquest dissabte el millor sommelier de l'Estat ha fet una demostració de tasts de vins a l'auditori de la Plana de l'Om.
El Geoparc mostra la seva gastronomia per segona vegada
Cultura i Mitjans
Una dotzena de productors de proximitat han ofert els seus productes als visitants a la plaça Sant Domènec
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles Pere Fontanals
-
Societat Moià es planta contra una retallada de grups a 3r de Primària i 1r d'ESO que massificarà les aules Redacció
-
-
Societat La residència de Sant Fruitós comença a instal·lar un nou aire condicionat central després d'un mes d'avaria Pere Fontanals
-
Economia Els restaurants Slow Food consoliden les Temporades Gastronòmiques del Bages Pere Fontanals
Publicat el
12 de novembre de 2016 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Tomacada de Sant Fruitós reivindicarà dissabte el tomàquet local
-
Cultura i Mitjans
Sant Cugat del Racó celebrarà dissabte la seva Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Castelltallat es prepara per viure un eclipsi solar històric amb un ampli programa astronòmic
-
Cultura i Mitjans
Maria del Mar Bonet tancarà dissabte la tercera edició de Les Nits de la Duquessa de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Santpedor celebrarà la Festa de Santa Anna amb el Club de Tennis com a nou abanderat
-
Cultura i Mitjans
Monistrol de Montserrat entra als dies centrals d'una Festa Major plena de música i tradició
