Compartir recursos humans, maneres de treballar, infraestructura, logística, voluntaris, espectacles i també públic. Amb aquest horitzó comú el Ganxo -Sant Feliu de Codines-, el Pixa't de Riure -Alpens-, i el Giracirc -Collsuspina- s'acaben d'aliar en una aposta pels festivals de petit format que busca apropar la cultura a entorns rurals que queden lluny dels circuits habituals de la cultura. El director del Giracirc, Xavi Vinuesa, ha explicat a l'ACN que més enllà de compartir recursos, s'estan adonant que anant junts arriben a públic que potser encara no els coneixia però que busca "festivals més familiars, més petits i que s'allunyin dels grans nuclis". La idea, segons Vinuesa, és poder-se retroalimentar i ajudar-se a fer d'altaveu.
El Festival el Ganxo és un festival de teatre al carrer, creat per Om produccions amb el suport de l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines. Des de fa quatre anys i a través de diferents arts escèniques pels carres del poble, posen de relleu que qualsevol espai és bo per transformar-lo en escenari. De la seva banda, el festival Pixa't de riure és un festival de l'humor a Alpens (Lluçanès) en clau internacional que va néixer el 2022 amb l'objectiu de promoure el riure, la diversitat i l'intercanvi territorial. El festival Giracirc, amb set edicions de recorregut, i que enguany recupera el format de tres dies de circ al carrer a Collsuspina.
Precisament, aquest 2023 el Giracirc ha rebut un premi Zirkòlika, en reconeixement al seu esforç per haver aconseguit consolidar un petit festival, treballant des de l'àmbit local i a petita escala, i com un model que es pot replicar en diferents municipis del territori per donar visibilitat a espectacles de circ allà on aquest no arriba.
Agafant la responsabilitat que els dona el premi que han rebut, Xavi Vinuesa ha explicat que la idea final d'aquesta aliança que tot just comença seria algun tipus de coordinació entre diferents petits festivals del territori, perquè puguin treballar plegats i s'ajudin a fer d'altaveu els uns amb els altres. Per tant, un cop consolidada aquesta manera de treballar, no descarten obrir l'aliança a altres festivals que, amb segell similar, s'hi vulguin sumar.
L'espai Fàbrica dels Somnis de Vic ha acollit aquest diumenge una matinal amb actuacions escèniques, pictòriques i musicals que serviran per desvetllar la programació dels festivals que tindran lloc el 29 d'abril (Ganxo), 2 i 3 de juny (Pixa't de Riure) i 18,19 i 20 d'agost (Giracirc).
El Giracirc de Collsuspina s'associa amb Ganxo i Pixa't de Riure per compartir recursos i sumar públic
Cultura i Mitjans
Es tracta de propostes escèniques en entorns rurals, fora dels circuits habituals
ARA A PORTADA
-
Successos El govern de Manresa celebra el Dia de la Hispanitat a la caserna de la Guàrdia Civil Pere Fontanals
-
Política La CUP-Fem Manresa titlla de «vergonya» l'assistència del govern a l'acte del Dia de la Hispanitat Pere Fontanals
-
-
Societat El Consorci del Bages renova 590 contenidors en onze municipis per millorar el reciclatge Pere Fontanals
-
Societat La Fundació del Convent de Santa Clara envia a Ucraïna el seu 48è corredor humanitari Pere Fontanals
Publicat el
16 d’abril de 2023 a
les 21:19
Actualitzat el
16 d’abril de 2023 a les
21:26
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Principal de la Bisbal protagonitza una matinal sardanista a Callús aquest diumenge
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan de Vilatorrada s'immergeix en els aiguats de 1907 amb la 14a edició d'Embarrats
-
Cultura i Mitjans
Txema Rico i Manel Solé reparteixen abstracció i figuració pels centres cívics de Manresa
-
Cultura i Mitjans
Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa
-
Cultura i Mitjans
FeMBlues recupera l'escena del blues a Manresa amb set concerts fins a l'abril de 2027
-
Cultura i Mitjans
Sara Roy: «Em preocupa que els temps foscos acabin afectant la cultura»
