Entre les 11 del matí i les 6 de la tarda d'aquest dissabte, 13 de febrer, 130 participants repartits en 31 grups, van recórrer diferents indrets del Centre Històric de Manresa amb l'objectiu de desactivar l'amenaça de sabotatge que el bandoler Pere Planes volia fer a la Séquia de Manresa.
Els grups varen haver de recollir informacions a partir d'uns codi QR repartits en 7 indrets diferents de la ciutat: el Pont Vell, la Seu, la Plana de l'Om, la Plaça Major, Sant Domènec, la Plaça Gispert i la Plaça d'en Creus. Totes aquestes informacions eren necessàries per poder resoldre diferents enigmes i proves plantejades en una plataforma en línia, que els encaminava a superar una prova final al Pou de la Gallina. Entre els equips que han superat totes les proves es farà un sorteig d'un joc de taula.
Des del CAE no es volia renunciar a les activitats habituals de l'entitat i, per aquest motiu, aquest any s'havia reformulat de dalt a baix la 9a edició del Joc de Ciutat per adaptar-la a l'actual context de Covid tot garantint les màximes mesures de seguretat. D'aquesta manera la participació es feia en grups de convivència d'un màxim de 6 membres i el plantejament del joc, mig virtual mig presencial i l'ampli horari per poder-lo completar, afavoria el distanciament entre els diferents grups. Tampoc hi va haver les tradicionals activitats d'inici i cloenda del joc, ni hi va haver monitors ni monitores a les proves.
L'equip organitzador fa una valoració molt positiva d'aquesta nova experiència en la que es combina el joc vivencial i el joc virtual. Tot i així, no es vol renunciar a recuperar al màxim la fórmula tradicional d'aquesta activitat que permetia una major interacció i la participació de voluntariat en la dinamització del joc.
El joc de ciutat de la Llum del CAE desactiva els plans de sabotatge del bandoler Pere Planes
Cent trenta participants varen recórrer diferents indrets del Centre Històric recollint les informacions necessàries per infiltrar-se al grup de bandolers
ARA A PORTADA
-
Manresa reallotja 43 veïns per l'esfondrament parcial de l'edifici incendiat al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
-
-
L'Ajuntament de Manresa critica la decisió judicial de mantenir el llançament del Bloc 8 Pere Fontanals
-
El jutjat rebutja els recursos d'administració i PAHC i manté el desnonament del Bloc 8 Pere Fontanals
Publicat el
13 de febrer de 2021 a
les 19:09
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Joan Maria Rigat i Júlia Fons triomfen en un Premi Joan Vilanova molt participat
-
Cultura i Mitjans
La manresana Estel Blay comandarà la missió Hypatia III en una simulació marciana a l'Àrtic
-
Cultura i Mitjans
Òmnium organitza una ruta literària per descobrir la Mequinensa de Jesús Moncada
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp i Carles Cases s'uniran per primer cop a l'escenari amb «Pianant» per la Llum
-
Cultura i Mitjans
La Biblioteca de Santpedor impulsa la lectura entre infants de 0 a 6 anys amb un programa específic
-
Cultura i Mitjans
Els Tirallongues de Manresa avancen el calendari d'actuacions previstes per al 2026
