El Museu de Montserrat (MDM) torna a obrir les seves portes, un cop acabades les obres de renovació de la climatització de totes les sales de l'exposició permanent. Paral·lelament, durant els dos mesos i mig en què ha estat tancat també s'han portat a terme millores per adequar els nous espais de sota la plaça de Santa Maria per a la futura ampliació del propi museu. L'horari de visita és l'habitual per aquesta època de l'any: de dilluns a diumenge, de 10 del matí a 3/4 de 6 de la tarda.
Des del passat dissabte ja es poden tornar a veure les diferents col·leccions de què consta: l'arqueologia de l'orient bíblic –amb el fons que va adquirir el P. Bonaventura Ubach a començaments del segle XX durant els seus viatges per Terra Santa, Egipte, Síria i Iraq amb la finalitat d'il·lustrar la Bíblia-, l'orfebreria, la pintura antiga, la pintura i l'escultura modernes –que inclouen una representació de l'impressionisme francès únic a casa nostra, a més d'obres de Rusiñol, Casas, dels germans Vayreda i l'escola d'Olot, entre molts d'altres-, les icones bizantives i eslaves de l'exposició Phos Hilaron, i la secció Nigra Sum, que conté la iconografia de la Mare de Déu de Montserrat.
Com a novetats a la col·lecció permanent es torna a exposar l'obra de Fortuny El venedor de tapissos, s'ha incorporat un quadre d'un sensacional Tigre de Ramon Martí Alsina, dues taules romàniques del Retaule de Sant Blai, així com una Mare de Déu romànica restaurada recentment. A l'entrada, una escultura de Ricard Vaccaro dona la benvinguda als visitants.
El Museu de Montserrat, que va ser declarat d'interès nacional per la Generalitat de Catalunya, l'any 2006, està considerat com un dels referents museístics nacionals. Rep anualment més de cent mil visitants. El museu del monestir incrementa els seus fons, que arriben a prop de quatre mil objectes, amb constants donacions de particulars i entitats privades.
El Museu de Montserrat reobre al públic un cop acabades les obres
Cultura i Mitjans
S'ha renovat la climatització de les sales de l'exposició permanent, i s'han fet millores per adequar els nous espais de sota la plaça de Santa Maria per a la futura ampliació del museu
ARA A PORTADA
-
-
Terra «Pedres com monedes de dos euros»: les tempestes descarreguen amb força a Catalunya Neus Climent
-
Cultura i Mitjans El Camí Vell de Rajadell i el Pla de la Mina acolliran el festival Microscopies Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà dissabte una geganta dedicada a les treballadores de la vaga de la Fàbrica Nova Pere Fontanals
-
Economia CGT Sallent i ASB fan piquets als escorxadors del Bages per denunciar els ERTO Pere Fontanals
Publicat el
21 de març de 2023 a
les 22:33
Actualitzat el
21 de març de 2023 a les
22:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Manresa Desconeguda de Cine tindrà una segona sessió per l'interès que ha generat
-
Cultura i Mitjans
L'Esbart Som Riu d'Or porta la cultura popular de Sant Fruitós fins a Estocolm
-
Cultura i Mitjans
Artés acollirà dissabte una nova audició de sardanes al Parc Municipal
-
Cultura i Mitjans
Castellbell i el Vilar tanca cinc dies de Festa Major amb una elevada participació
-
Cultura i Mitjans
Miki Núñez encapçalarà la Nit de l'Empalme de la Festa Major de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Navarcles concentra aquest cap de setmana els actes de la Festa Major
