Aquest dissabte Sant Fruitós de Bages va viure una de les edicions del Carnestoltes més participades que es recorden. Més de 500 persones es van aplegar a la tarda a la plaça Salvador Espriu per gaudir de la rua que aquest any estrenava recorregut per la zona nord del municipi i que unificava les dues tradicionals rues familiar i jove.
Tot i la previsió de pluja, finalment el cel va permetre que al ritme de la Batukada Shangó, els Asmodaics i Golatiers i la Xaranga Màgic, les comparses fessin un recorregut pel municipi fins a arribar davant del pavelló on es van lluir les diferents comparses i carrosses participants en el concurs.
Una de les novetats d'enguany ha estat la incorporació de premis en metàl·lic per les millors propostes. L'agrupament escolta i guia Frifènics es va emportat el premi de 800 euros a la millor proposta fent un homenatge a la festa més emblemàtica del municipi, la Festa de l'arròs. Tematitzats amb cadascun dels ingredients per fer el plat, els i les joves van ser l'opció que va obtenir més puntuació tant per part del públic com pel jurat.
El segon premi (500 euros), també tan pel jurat com per votació popular, va ser per la comparsa Playmobil clics qui lluïen una disfressa inspirada en aquestes joguines.
El premi de la categoria especial (200 euros) se'l van endur Las venecianas de Sant Fruitós, qui anaven vestides amb la tradicional indumentària del carnestoltes italià.
Aquest any, ha estat el primer que el municipi ha introduït premis en metàl·lic per a les millors carrosses i comparses, per tal de fomentar la participació, fer que els guanyadors i guanyadores puguin invertir el premi en la comparsa de l'any següent i anar obtenint així un carnestoltes molt lluït i participat.
Un cop al recinte esportiu, tots els participants van gaudir de l'animació de two f**king DJs i després agafar forces amb la nova proposta de sopar popular amb més de 400 participants. Finalment, entrada la nit la festa va anar a càrrec del grup de versions Sixtus i la sessió de DJ Arzzett que van esgotar l'aforament del recinte fent un sold out amb les 1.200 entrades disponibles venudes.
El nou Carnestoltes convenç i Sant Fruitós viu una festa amb més participació que mai
Cultura i Mitjans
L'Ajuntament ha estrenat aquest any un nou format amb una única rua, nou itinerari i premis en metàl·lic
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La 29a Fira Mediterrània de Manresa oferirà 85 propostes amb un 60% d'estrenes Redacció
-
Societat L'Ajuntament de Manresa admet que no pot acreditar el destí final de 440 tones de paper i cartró recollit Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans La Setmana de Jocs al Carrer tornarà a omplir el Centre Històric de Manresa al setembre Redacció
-
Societat La residència de Sant Fruitós comença a instal·lar un nou aire condicionat central després d'un mes d'avaria Pere Fontanals
-
Societat ERC reclama una inspecció urgent a la residència de Sant Fruitós per la crisi de climatització Pere Fontanals
Publicat el
28 de febrer de 2023 a
les 22:07
Actualitzat el
28 de febrer de 2023 a les
22:17
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles
-
Cultura i Mitjans
La Tomacada de Sant Fruitós reivindicarà dissabte el tomàquet local
-
Cultura i Mitjans
Sant Cugat del Racó celebrarà dissabte la seva Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Castelltallat es prepara per viure un eclipsi solar històric amb un ampli programa astronòmic
-
Cultura i Mitjans
Maria del Mar Bonet tancarà dissabte la tercera edició de Les Nits de la Duquessa de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Santpedor celebrarà la Festa de Santa Anna amb el Club de Tennis com a nou abanderat
