L'Ajuntament de Manresa elaborarà un informe tècnic sobre els set refugis antiaeris que té la ciutat per tal de dignificar-los i adequar-los per a que passin a formar part de la memòria històrica col·lectiva i serveixis per mostrar-los a la població, "en especial als infants a través de les escoles", tal i com ha defensat el regidor de Fem Manresa, Jordi Trapé. La proposta, presentada per Fem Manresa ha estat aprovada per unanimitat.
Dels 205 refugis que hi havia a la ciutat durant la Guerra Civil, l'Ajuntament en manté catalogats set, dels quals, el del Grup Escolar Renaixença és el millor conservat. Com ha recordat la regidora de Cultura, Anna Crespo, "fins i tot s'hi han fet recitals i concerts i visites guiades amb un notable èxit d'assistència". Crespo ha recordat que, en el cas del refugi de la Renaixença, "s'hi va posar comptador, es va repassar la instal·lació elèctrica, es van buidar les estances, i s'hi va instal·lar la il·luminació", però cal tenir en compte que "descansa sota el pati de l'escola i també existeixen les capes freàtiques del carrer del Bruc", fet que dificulta l'actuació.
Per la seva part, el portaveu del PSC, Felip González, ha valorat que la moció "és realista, ja que no demana la intervenció sinó la valoració d'aquesta intervenció", i ha instat Crespo a intervenir en el refugi de la Renaixença: "serà una bona oportunitat de renovar el pati de l'escola, una de les que fa més esforç de la ciutat".
El ple de Manresa aprova dignificar i valorar l'adequació dels refugis antiaeris de la ciutat
L'Ajuntament elaborarà un informe tècnic dels set refugis catalogats per a la seva millora
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de gener de 2020 a
les 20:57
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
La Diputació lliura el projecte per restaurar la sagristia de l'església de Sant Vicenç de Fals
-
Cultura i Mitjans
Manresa celebrarà el Dia Mundial de la Poesia amb una setmana d'activitats del 16 al 21 de març
-
Cultura i Mitjans
Un conte infantil impulsa el coneixement de la col verda manresana a escoles del Bages
-
Cultura i Mitjans
DirVersos celebrarà la seva 50a sessió amb una jam poètica musical a Manresa
-
Cultura i Mitjans
El MoMa Espai Cultural presenta 18 tallers culturals per a adults per a la primavera
-
Cultura i Mitjans
Manresa consolida el foment del català amb resultats visibles en comerç, joventut i administració
