La Festa de Sant Sebastià de Súria ha començat aquest dijous amb un pregó dedicat a Valentí Camps Claret, que va ser alcalde de Súria i personatge influent de la política local en les primeres dècades del segle XX. El programa d'actes de la Festa Major d'Hivern continua aquest divendres 19 amb la inauguració de l'exposició Tot recordant la Mabel Nieto a Cal Balaguer del Porxo a les 6 de la tarda i el dissabte 20 de gener com a dia central.
El pregó de la Festa de Sant Sebastià d'enguany ha anat a càrrec de l'estudiós Marcel Camps Colomés, besnet de l'històric alcalde surienc i autor del llibre Valentí Camps Claret, pagès, alcalde i forner. L'acte ha acabat amb la interpretació dels Goigs de Sant Sebastià, d'Anton Malats Gallés, a càrrec de la Coral Sòrissons de l'Escola Municipal de Música.
En el seu pregó, Marcel Camps ha descrit la trajectòria personal, familiar i política del seu avantpassat, destacant l'entorn històric d'un municipi que es trobava en una etapa de profunda transformació social, econòmica i urbanística.
Valentí Camps (Súria, 1861-Manresa, 1933) va formar part de l'Ajuntament de Súria entre 1910 i 1931 com a alcalde, tinent d'alcalde o regidor. Les seves dues etapes com a alcalde van ser entre els anys 1912-13 i 1916-17, en una època convulsa de la política local.
Durant la seva primera etapa a l'alcaldia es produeix el descobriment de la potassa, que va ser "el fet més important del primer terç del segle XX" a Súria, segons el pregoner de la Festa. L'alcalde Valentí Camps també va fer les primeres gestions per a la construcció de l'actual Casa de la Vila, a més d'altres iniciatives de millora dels serveis públics.
El llibre sobre la vida de l'alcalde Valentí Camps, publicat inicialment en l'àmbit familiar, ha estat reeditat aquest mes de gener amb el suport de l'Ajuntament. En l'inici de l'acte, l'alcalde Albert Coberó ha comentat que Valentí Camps "va fer una notable contribució als afers col·lectius de Súria", impulsant diferents projectes "que perduren a dia d'avui, com la pròpia Casa de la Vila".
Per la seva banda, el regidor de Cultura i Turisme, Albert Fàbrega, ha manifestat que la figura de Valentí Camps "té molt interès per a Súria" per la rellevància de la seva acció pública i el context històric en què va viure. En l'acte també hi era present la regidora d'Esports i Festes, Alba Martínez.
Entre els assistents a l'acte es trobaven descendents de l'alcalde Valentí Camps, procedents de Solsona i altres punts de Catalunya, a més de membres de la Corporació Municipal i altres persones interessades.
[naciomanresa]
El pregó de la Festa de Sant Sebastià de Súria recorda l'alcalde Valentí Camps
Ha anat a càrrec de l'estudiós Marcel Camps, besnet de l'històric alcalde surienc i autor del llibre "Valentí Camps Claret, pagès, alcalde i forner"
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Manresa demanarà convertir la comissaria de Via Laietana en un centre de memòria Redacció
-
Successos Un control de vehicles a la C-55, a Monistrol, revisa els vehicles de transport de viatgers Redacció
-
Societat El nou sistema de recollida de residus amb contenidors intel·ligents arriba a les Escodines i Sant Pau Redacció
-
Política Gairebé 200 persones assisteixen a la celebració dels 30 anys de Consorci dels 10 anys de Consell Comarcal del Moianès Redacció
EL MÉS LLEGIT
-
1L'Ajuntament de Manresa demanarà convertir la comissaria de Via Laietana en un centre de memòria
-
2Gairebé 200 persones assisteixen a la celebració dels 30 anys de Consorci dels 10 anys de Consell Comarcal del Moianès
-
3Un control de vehicles a la C-55, a Monistrol, revisa els vehicles de transport de viatgers
-
4Qui és el manresà que sortirà al nou magazín de tarda de RTVE?
-
5El nou sistema de recollida de residus amb contenidors intel·ligents arriba a les Escodines i Sant Pau
Publicat el 19 de gener de 2024 a les 14:29
Actualitzat el 19 de gener de 2024 a les 14:44
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans La Beca de Recerca Museu del Barroc de Catalunya agafa el relleu al Premi Pare Ignasi Puig i Simon
-
Cultura i Mitjans El grup Nacionalista porta finalment a ple el reconeixement internacional de la Llum
-
Cultura i Mitjans Súria fa troballes patrimonials durant la restauració de les façanes del Castell i el sobreabsis de l'Església del Roser
-
Cultura i Mitjans Inscripcions obertes als Tallers d'Estiu de l'Aula d'Arts Escèniques del Kursaal