La propera edició dels Premis Lacetània de les Arts i la Cultura estrenarà el premi Maria Matilde Almendros Carcasona segons s'ha anunciat aquest divendres a la Fàbrica Vella de Sallent durant el lliurament dels premis d'enguany. El nou premi l'ha proposat El Galliner i Ràdio Manresa amb motiu del centenari del naixement de l'actriu i locutora de ràdio, i ja manresana il·lustre.
Pilar Goñi, comissària del Centenari, ha explicat que aquest premi será un reconeixement al teatre amateur de les comarques del Bages i Moianès cap a persones, famílies o entitats teatrals que han lluitat per preservar aquesta cultura tan catalana dels grups de teatre amateur. "Aquestes formacions artístiques han mantingut viva la flama del teatre, i del teatre en català, sobretot en els anys del franquisme quan a Barcelona les obres dels dramaturgs catalans duraven poc temps en cartellera i eren els grups amateurs qui les difonies als pobles i ciutats. Fins i tot, un espectacle tan reconegut com Els Pastorets es podría haver perdut si no fós per aquestes formacions", ha explicat Goñi.
L'homenatge a Maria Matilde Almendros s'ha fet significant al Teatre dels Carlins, un dels escenaris on l'actriu va actuar en un gran nombre d'ocasions. Ha estat Josep Soler, de la Fundació dels Carlins, qui ha recollit el testimoni de la manresana il·lustre en nom de totes les persones que cada dia pugen a un escenari sense ànim de lucre per gaudir de l'art de Talia i fer-lo arribar arreu.
[noticia]106437[/noticia]
El premi Lacetània Maria Matilde Almendros Carcasona serà una realitat a partir de la propera edició
Cultura i Mitjans
S'ha anunciat aquest divendres a la Fàbrica Vella de Sallent durant el lliurament dels premis d'enguany
ARA A PORTADA
-
Successos Llibertat vigilada per als altres dos menors detinguts per l'homicidi de Manresa Pere Fontanals
-
Successos Les vides desestructurades de Pere i Otman, els dos menors acusats de l'homicidi a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Els moviments socials de Manresa proposen respostes comunitàries davant la violència Pere Fontanals
-
Societat Què proposen A l'aguait i el Moviment Popular per erradicar la violència arran del crim de Carles Vilajosana? Pere Fontanals
-
Societat La macroassemblea de docents del Bages vota per unanimitat continuar les mobilitzacions Pere Fontanals
Publicat el
18 de novembre de 2022 a
les 22:25
Actualitzat el
19 de novembre de 2022 a les
15:46
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
L'Associació Contra el Càncer de Manresa exposarà una cinquantena de pintures
-
Cultura i Mitjans
El Bages reivindica la pedra seca com a inspiració per a l'arquitectura del futur
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós viu una tarda de folklore internacional amb el grup polonès Przygoda
-
Cultura i Mitjans
Una trentena de persones descobreix de nit els atractius del Poble Vell de Súria
-
Cultura i Mitjans
Quatre propostes de ball participatiu prendran part en l'Humus Mediterrani 2026 a Manresa
-
Cultura i Mitjans
La Fumera torna a Sallent del 9 al 14 de setembre amb sis dies de festa
