El president del Col·legi de l'Arquitectura Tècnica de Barcelona (Cateb), Celestí Ventura, inaugurarà el proper divendres 24 de febrer l'exposició La Construcció al segle XX en les nostres comarques a la seu del Cateb (plana de l'Om, 6). L'exposició mostra material de construcció, eines i recursos constructius del segle XX que es feien servir a les comarques de la Catalunya Central. Està prevista l'assistència a l'acte de l'alcalde de Manresa Marc Aloy.
L'exposició està organitzada pel Cateb i el Gremi de Constructors d'Obres de Manresa i comarques i s'engloba en el marc de la Festa de la Llum, que enguany han tingut com a pregoner l'aparellador Agustí Cots, qui l'any 2008 va ser distingit amb el premi especial a la Trajectòria Professional del Premis Catalunya Construcció.
La mostra compta amb material de construcció, eines i recursos constructius del segle XX, cedits per arquitectes tècnics i agremiats, que mostren els importants canvis que van tenir lloc tant en els materials i tècniques constructives, com ara el formigó armat, la prefabricació i la industrialització. Tot això anirà acompanyat de material documental que va marcar el dia a dia del procés constructiu i de les obres de les comarques de la Catalunya Central.
L'exposició es podrà visitar fins al 10 d'abril.
El president del Cateb inaugurarà l'exposició «La construcció al segle XX en les nostres comarques»
Es podrà visitar a la seu del Cateb de Manresa fins al 10 d'abril
ARA A PORTADA
-
-
Les milicianes del Bages: Memòria.cat recupera les 16 dones que van anar al front el 1936 Pere Fontanals
-
Eurecat Manresa identifica fins al 35,5% de materials dels equips ERA aptes per reciclar Pere Fontanals
-
La CUP exigeix a l'Ajuntament de Santpedor que intervingui davant el tancament de Marelli Pere Fontanals
-
Althaia impulsa sistemes intel·ligents d'insulina per millorar el control de la diabetis tipus 1 Pere Fontanals
Publicat el 22 de febrer de 2023 a les 18:04
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa obre la convocatòria del Premi de Dibuix i Gravat Joan Vilanova, dotat amb 3.000 euros
-
Cultura i Mitjans
El Geoparc de la Catalunya Central defineix amb docents el seu nou Pla Estratègic Educatiu
-
Cultura i Mitjans
El rodatge de «Las vidas posibles de mi madre» aterra a Manresa abans de viatjar a Luxemburg i París
-
Cultura i Mitjans
S'obre el procés per adherir-se a les medalles al mèrit cultural a Joan Morros i Francesc Comas
-
Cultura i Mitjans
El COAC presentarà «Les muntanyes del carbó», un viatge pel passat miner i industrial del Llobregat
-
Cultura i Mitjans
La Cambra de Comerç i Parcir editen «Bages: territori original», un llibre per projectar la comarca al món
