Com acostuma a ser habitual, la plaça Major de Manresa ha començat a registrar aquest dissabte cues de pares, mares, avis i àvies de quitxalla per lliurar-li al Príncep Assuan les cartes dels més petits als Reis d'Orient que arribaran a tots els pobles i ciutats del país el dia 5 de gener al vespre.
Després d'un recorregut amb cotxe i acompanyat d'un seguici musical que ha començat a 1/4 de 6 de la tarda davant de l'església de Crist Rei, el Príncep Assuan s'ha dirigit cap a la plaça Major on ha estat rebut sobre les 6 de la tarda per les autoritats.
Des d'abans ja hi havia famílies senceres esperant l'emissari de ses Magestats tot aprofitant els jocs populars i tradicionals i un parc d'aventures i diversió per infants de 2 a 10 anys que hi ha instal·lats a la plaça.
Els propers 30 de desembre i 1, 2, 3 i 4 de gener de 2/4 de 6 de la tarda a le 8 del vespre, el Príncep Assuan també recollirà les cartes dels infants amb les seves demandes. Cada dia hi haurà els jocs i el parc d'aventures. També hi haurà tallers familiars de circ (1, 3 i 4 de gener) i de cal·ligrafia àrab (30 de desembre i 2 de gener), cantades de nadales, balls i actuacions.
Les actuacions seran, el dimarts 1 de gener, a les 18 h actuarà l'Escola de Grallers dels Geganters de Manresa; el dimecres 2, hi haurà balls i danses de l'Escola de Dansa del Casal Cultural Dansaires Manresans a les 18 h; a les 19 h serà el torn de l'Escola de Dansa de l'Esbart Manresà; el dimecres 3 a les 18 h la peça de teatre musical Quin embolic!, a càrrec d'Expressa't; a les 19h es podrà ballar a ritme de swing amb l'associació Bon Hop de Swing, i finalment, el divendres 4 clouran els actes a la plaça Major, la cantada de nadales de l'alumnat de 6 a 9 anys de l'Esclat i, a les 19 h, el repertori gospel i nadalenc de l'Esclat Gospel Junior.
Finalment, l'apoteosi final arribarà el dia 5 de gener amb la tradicional Cavalcada de Reis que començarà a 2/4 de 7 de la tarda a la muralla de Sant Francesc i es dirigirà cap a la muralla Sant Domènec, carrer Àngel Guimerà, Passeig Pere III, plaça Onze de setembre, plaça Bonavista, carretera de Vic, muralla del Carme i, a partir de la plaça Sant Domènec els tres reis d'Orient i els seu seguici més proper enfilaran a peu pel carrer del Born, Plana de l'Om i carrer Sant Miquel fins arribar a la plaça Major.
El Príncep Assuan comença a recollir les cartes als Reis d'Orient a Manresa
La cua de famílies amb quitxalla s'ha combinat amb un parc d'aventures i jocs populars i tradicionals que s'han instal·lat a la plaça Major
Ara a portada
-
Societat La Moreneta surt en processó per primer cop aquest segle davant milers de persones a Montserrat Redacció
-
Societat S'estrena un documental sobre la vida dels monjos de Montserrat després de dos anys de rodatge Redacció
-
Economia Una entitat assegura que l'Escorxador del Moianès sacrifica més del doble de porcs diaris permesos Redacció
-
-

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 29 de desembre de 2018 a les 19:04
Actualitzat el 29 de desembre de 2018 a les 19:09
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Santpedor obre la convocatòria per participar en el 13è Concurs de Música Jove
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes