El Grup Municipal del PSC a l'Ajuntament de Manresa ha emès aquest divendres un comunicat en el qual felicita al regidor de Festes, Joan Calmet, i a tota l'organització de la Festa Major d'enguany, "per una celebració que ha estat un indiscutible èxit, amb una participació ciutadana multitudinària", ha afirmat el President del Grup del PSC, Felip González. "També volem reconèixer i agrair –ha afegit– l'espectacular feina de tots els serveis municipals implicats, totes les entitats que organitzen activitats, i tots els cossos de seguretat, sanitaris i de protecció civil que es desdoblen aquests dies per garantir unes jornades amb les mínimes incidències".
Dit això, el PSC considera que el balanç efectuat per l'Ajuntament ha pecat "d'una mínima autocrítica". Segons Felip González, en els set folis de nota de premsa elaborada pel Gabinet de Comunicació d'Alcaldia només hi ha mitja línia autocrítica (tan sols una frase de l'alcalde que diu textualment: "com sempre, tot és millorable"; però sense precisar què és el que l'alcalde considera que calgui millorar).
"Suposem que aquesta part del balanç, l'alcalde i el seu govern ens la reserva als grups de l'oposició que, en tot cas, el PSC no eludim". "I de la mateixa manera que no ens sap gens de greu saludar el que es fa bé, pensem que el model de festa al carrer i concentrada al Centre Històric segueix tenint massa danys col·laterals per als veïns i veïnes del Centre Històric que, com a mínim, no és bo obviar en l'hora del balanç".
Segons Felip González "la Festa Major de Manresa ha estat eminentment cívica; però se segueixen produint massa fets incívics que la tossuda realitat reprodueix any rere any sense que els recursos esmerçats les evitin". "És cert que qualsevol model de festa té els seus pros i contres; és cert que la crítica manifestada i publicada en contra d'aquests fets incívics es concentra només en un sector concret del Barri Antic que està més sensibilitzat des de fa anys (C. Bastardes); i és cert que problemes de manca de civisme són difícils d'evitar en grans aglomeracions de públic; i en especial de públic jove i adolescent".
I si bé és cert tot això, el PSC considera que aquests arguments no han de justificar "un passa que t'he vist", fent com que no ha passat "que uns veïns porten anys i panys queixant-se del mateix i que fins i tot es van manifestar davant dels regidors i regidores a la sortida de l'ofici de Festa Major". "Que hi hagi joves que facin les seves necessitats al carrer és un problema que, a més de dedicar-li més recursos en neteja i en instal·lació d'urinaris, cal afrontar com a paradigma d'un problema social més greu que és el del consum de begudes alcohòliques per part de menors d'edat, en perillosos casos joves molt menors d'edat". Un problema que "hem d'afrontar" no només com a organitzadors de la Festa Major o com representants de les institucions públiques; sinó "com a membres d'una societat que ha de seguir combatent aquesta lesiva realitat".
Finalment, el PSC vol aprofitar aquesta nota de premsa per felicitar els 25 anys de Festa Major Alternativa que s'han acomplert enguany. "Des de la distància ideològica amb els col·lectius de la ciutat que la convoquen creiem que cal reconèixer aquesta oferta lúdica i reivindicativa que, amb el pas dels anys, s'ha anat consolidat per aquestes festes a la nostra ciutat".
El PSC troba a faltar autocrítica del govern en la valoració de la Festa Major
Els socialistes reconeixen l'èxit indiscutible de la festa, però recorden que encara hi ha problemes amb algunes actituds incíviques
ARA A PORTADA
-
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
-
-
Els Comuns lliguen millores per a la Residència de la Font en el pacte de pressupostos Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa se suma a la petició de la Creu de Sant Jordi per a Joan Morros Pere Fontanals
Publicat el
02 de setembre de 2016 a
les 17:11
Actualitzat el
02 de setembre de 2016 a les
17:14
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
«Volem transmetre el bosc amb una mossegada»: els secrets del mètode Joviat per formar els pastissers del futur
-
Cultura i Mitjans
Castellbell proposarà a Manresa que la Flor de Sol formi part de la Festa de la Llum
-
Cultura i Mitjans
Robirosa defensa el valor de la cultura en el periodisme esportiu a Manresa
-
Cultura i Mitjans
«Al bosc vermell, un cavall fuig» de Marta Soldado guanya el 26è Premi Amat-Piniella
-
Cultura i Mitjans
Una quarantena de persones participen al Joc de Ciutat de la Llum
-
Cultura i Mitjans
Jaume Duch visita Eurecat a Manresa i destaca el seu paper en la sobirania tecnològica europea
