Un públic conscienciat i receptiu ha seguit aquest dimecres a l'Anònima la taula rodona entre Maria Rodó i Nizaiá Cassián, moderades per Maria Bouabdellah, sobre el feminisme i l'antiracisme des de perspectives decolonials i interseccionals en una nova proposta de la Festa del Riu de Manresa.
Maria Rodó i Nizaiá Cassián han afrontat els temes baixant les generalitats a l'experiència, des de les lectures i reflexions recomanades fins a la quotidianitat més extrema per traslladar la necessitat de veure les discriminacions des de la seva interseccionalitat i des d'una visió menys exclusiva per evitar les diferències i disputes i, fins i tot, les prioritzacions entre elles.
Rodó, activista feminista, doctora en geografia i autora de Interseccionalitat. Desigualtats, llocs i emocions, ha posat de relleu la lluira del feminisme Negre en uns inicis en que estava lligat a la dona de classe mitjana i pudent que tenia altres prioritats més enllà de les pròpies del gènere i ha traslladat a l'actualitat el sense-sentit de viure la lluita de les desigualtats des de la competència.
Cassián, activista feminista i antiracista i doctora en Psicologia Social, ha anat més enrere i en base a autores clàssiques del feminisme, situar la discriminació, les discriminacions, com a fonament que ha possibilitat el capitalisme, i no com a un element sobrer d'aquest capitalisme. "Són cossos sobre els que s'ha desenvolupat el capitalisme, com les dones fent tasques reproductives i gratuïtes o persones racialitzades o indígenes esclavitzats com a mà d'obra".
La interseccionalitat ens proposa un marc conceptual des d’on entendre les desigualtats socials i la discriminació: no es pot entendre la desigualtat des d'un sol eix d'opressió (gènere, raça, classe, etc), sinó que la manera com s'interrelacionen els diferents eixos és constitutiva i depèn del context. La realitat és més complexa i contradictòria del què sembla. La interseccionalitat sorgeix del feminisme Negre, i ha aportat la crítica antiracista al moviment feminista, així com la consciència d'altres exclusions i en totes lluites.
La Festa del Riu continua amb el seu programa d'actes fins al proper dissabte, quan es tancarà, al vespre, amb el concert de Xavi Sarrià.
El Riu porta a Manresa el debat sobre les perspectives decolonials i interseccionals de la discriminació
Maria Rodó i Nizaiá Cassián baixen les generalitats a l'experiència del feminisme i l'antiracisme en una proposta a l'Anònima amb un públic conscienciat i receptiu
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de maig de 2021 a
les 19:28
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Jordi Robirosa serà el pròxim convidat del cicle Pessics de vida a Manresa
-
Cultura i Mitjans
Més de 200 alumnes competeixen a Manresa a la XII Copa Cangur de Matemàtiques
-
Cultura i Mitjans
Finalitzen les obres de restauració de les façanes nord i est del Castell de Súria
-
Cultura i Mitjans
Manel Camp dirigeix «Llach - Gener 76» al Palau de la Música amb la Coral Escriny i Santi Arisa
-
Cultura i Mitjans
La Fira Mediterrània compensa la petjada de carboni amb la millora ambiental de centres socials
-
Cultura i Mitjans
Nació rep una menció especial al Premi Planes per la investigació sobre Aliança Catalana
