Democratitzar l'accés a la cultura i revolucionar els mètodes d'aprenentatge de la música als instituts. Que l'alumnat pugui aprendre a tocar un instrument, fer les seves cançons, organitzar concerts, tocar en directe o tenir un grup de música, tot gràcies a les tecnologies i unes noves metodologies pedagògiques. Així es podria definir el RockIn, un projecte innovador de Cases de la Música que proposa transformar l'aula de música dels instituts en un ambient d'aprenentatge basat en la pràctica.
Es tracta d'un projecte impulsat per les Cases de la Música, que és qui dota a tots els instituts dels diferents instruments que empraran els alumnes (guitarra, baix, teclat o bateria) i del software i programes informàtics necessaris per dur a terme aquesta activitat, a banda de seguir un programa d'acompanyament als docents amb l'aplicació pedagògica del projecte. D'aquesta manera, els alumnes poden començar el seu aprenentatge de manera autònoma, al seu ritme i sense cap tipus de pressió, però sota la supervisió i ajuda d'un professor de suport.
És un projecte educatiu que pretén acostar la música a tots els esglaons de la societat i que va començar a rodar a principis d'any al Bages i que, aquest inici de curs, s'ha començat a implementar en dos dels centres educatius de la comarca: en el Manresa SIS i en el Gerbert d'Aurillac de Sant Fruitós.
Aprofitant que el curs ja ha començat, aquest dimecres Casa de la Música de Manresa ha presentat el projecte amb l'Anna Crespo, regidora de Cultura i Festes de l'Ajuntament de Manresa. D'aquesta manera, s'ha visitat l'institut SIS de Manresa, per observar com ha començat a treballar l'alumnat. La regidora ha destacat la importància del RockIn i la seva capacitat transformadora, més enllà de la seva àrea més propera. "En aquest cas, estem parlant d'un projecte que neix de l'àmbit de la cultura i estableix vincles directes amb els centres educatius per tal de transformar l'aprenentatge de la música, una bona manera de generar afició a la música i no perdre talent", ha afirmat.
És un projecte en comú, posat en marxa per la xarxa de les Cases de la Música, del qual formen part ja 22 centres educatius arreu Catalunya.
El RockIn de Cases de la Música ja s'implementa a dos instituts del Bages
Aquest dimecres s'ha presentat l'activitat d'aprenentatge musical al Manresa SIS, i també s'imparteix al Gerbert d'Aurillac de Sant Fruitós de Bages
ARA A PORTADA
-
La CGT acusa CCOO i UGT de «parasitar» la lluita educativa amb el seu «servilisme» al Govern Pere Fontanals
-
-
La jornada de protesta docent provoca una desena de talls de trànsit al Bages i el Moianès Pere Fontanals
-
Guerra oberta a les autoescoles: una demanda del Bages fa tremolar la cúpula de Barcelona Pere Fontanals
-
Publicat el
05 d’octubre de 2022 a
les 17:42
Actualitzat el
05 d’octubre de 2022 a les
17:58
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Roger Coma i Maria Molins porten la comèdia dramàtica «Göteborg» al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Prop de 200 estudiants dels EUA han triat Cardona per a la seva gira musical
-
Cultura i Mitjans
Somnis barrocs a la Catalunya Central: el Festival Espurnes Barroques desvela la seva programació
-
Cultura i Mitjans
El Teatre Conservatori acollirà dissabte un concert per recordar Xesco Boix
-
Cultura i Mitjans
Memoria.cat publica en línia els continguts de l'exposició sobre Manresa l'any de la mort de Franco
-
Cultura i Mitjans
Un llibre repassa el segle d'història de la Penya Ciclista Bonavista de Manresa
