El Teatre Conservatori de Manresa acollirà aquest dissabte a les 8 del vespre l'espectacle Lorca en Nueva York, que presenten l'actor Alberto San Juan i la formació musical La Banda. El muntatge, que ja ha exhaurit totes les entrades, reprodueix el text -prosa i poesia- que Federico García Lorca va pronunciar l'any 1930 a la Residencia de Señoritas de Madrid, ara fa gairebé un segle i que manté una vigència plenament actual.
"Un sistema económico cruel al que pronto habrá que cortarle el cuello". Així es referia Federico García Lorca al capitalisme en una conferència recital que va fer l'any 1930 a la Residencia de Señoritas de Madrid. Allà va presentar el seu llibre Poeta en Nueva York i va explicar les seves "impressions líriques" després d'un any de vida a la ciutat on va ser testimoni del Crack del 29, la crisi global més gran de la societat capitalista prèvia a la que va esclatar el 2008.
L'espectacle està interpretat i dirigit per Alberto San Juan, acompanyat per La Banda, integrada per quatre músics: Claudio de Casas (guitarra), Pablo Navarro (contrabaix), Gabriel Marijuan (bateria) i Miguel Malla (saxo i teclats).
El Teatre Conservatori s'omplirà dissabte per veure l'espectacle musicoteatral «Lorca en Nueva York»
Les entrades per aquest muntatge ja estan exhaurides
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de novembre de 2023 a
les 20:36
Actualitzat el
16 de novembre de 2023 a les
20:46
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Prop de 300 infants participaran diumenge al projecte ReXics del Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Gemma Humet homenatjarà Violeta Parra aquest diumenge al Conservatori
-
Cultura i Mitjans
Marta Marco i Ernest Villegas portaran «Cor dels amants» al teatre Conservatori
-
Cultura i Mitjans
La serra de Castelltallat, protagonista del nou documental de Patrimoni Obert
-
Cultura i Mitjans
Fonollosa converteix l'«Au maria!» en símbol d'identitat amb nou marxandatge
-
Cultura i Mitjans
El Conservatori de Música de Manresa obre les inscripcions per al curs 2026-2027
