Matí de Festa Major en que la ballada de la imatgeria ha estat el seu acte principal. Totes les figures han arribat en cercavila a la plaça Major, juntament amb les autoritats, des de la basílica de la Seu on s'havia celebrat la missa solemne. Enguany el guió de la ballada ha estat una mica diferent ja que s'ha volgut celebrar els 65è aniversari de la geganta Pubilla. La pubilla va ser estrenada l'any 1951, va ser una iniciativa de l'antic Gremi de Sant Lluc, i es va afegir a la família de gegants de la ciutat que, fins aleshores, només tenia una sola parella de gegants.
Per celebrar aquest aniversari, en començar l'acte, la Pubilla ha protagonitzat un ball conjunt amb els dansaires de l'Esbart Manresà. L'anomenada dansa de la Pubilla, en que la geganta ha interaccionat amb les sis parelles que formaven el ball, va ser estrenada l'any 1951 durant la festa de presentació de la nova geganta. La música va ser composada per Francesc Juanola i la coreografia va ser creada per Antoni Reguant, des d'aleshores només s'ha pogut veure en alguna ocasió especial com la d'avui.
Després de la celebració de l'aniversari de la Pubilla s'ha reprès el guió habitual en que les figures han mostrar al públic les seves coreografies. Han començat els Cavallets i s'ha continuat amb els Nans, els Gegantons, els Gegants de Manresa, l'Hereu i la Pubilla, el Lleó i, per acabar, l'Àliga.
Un cop acabada la ballada de la imatgeria ha estat el moment en que gent del públic ha ocupat el centre de la plaça per participar a la ballada popular del Ball del Rossinyol i la Bolangera, les dues danses manresanes que des de fa uns anys es ballen el diumenge de Festa Major i el dia de la Llum. Per acabar l'acte s'han ballat unes sardanes interpretades, com la resta de peces musicals, per la Cobla Ciutat de Manresa.
Els 65 anys de la Pubilla marquen la ballada de la imatgeria
Cultura i Mitjans
La geganta ha protagonitzant un ball amb els dansaires de l'Esbart Manresà
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa cedeix davant el PAOK Salònica als darrers deu minuts (93-78) Xavier Sucarrats
-
Societat Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa Pere Fontanals
-
Economia El Bages lidera el creixement econòmic de la Catalunya Central i supera la mitjana catalana Pere Fontanals
Publicat el
28 d’agost de 2016 a
les 17:10
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Manresa obre les inscripcions per participar a la Cavalcada de Reis 2027
-
Cultura i Mitjans
Manresa homenatjarà Ferran Costa amb una exposició participativa a Selves i Carner
-
Cultura i Mitjans
El Geoparc de la Catalunya Central programa onze activitats per a l'últim trimestre de l'any
-
Cultura i Mitjans
Kathy Sey porta al Kursaal el monòleg «Títuba. Bruixa, negra i ramera» aquest divendres
-
Cultura i Mitjans
Manresa se suma als Sopars Estellés amb una vetllada popular a la plaça Clavé divendres
-
Cultura i Mitjans
Ja es poden presentar candidatures al 14è Premi Planes d'Investigació Periodística
