Els Aplecs de Castells de Frontera arriben aquest cap de setmana a les Torres de Fals i Rajadell

Cultura i Mitjans

Dissabte i diumenge hi haurà xerrades, música i dansa al voltant del patrimoni de cada poble

Publicat el 23 d’octubre de 2026 a les 12:15

Els Aplecs de Castells de Frontera continuen aquest cap de setmana amb dues cites noves: dissabte 24 d'octubre, a les Torres de Fals, i diumenge 25, al Castell de Rajadell. Les dues jornades començaran a 2/4 de 10 del matí amb l'acollida i tindran activitats durant tot el matí. S'afegeixen als aplecs del Castell de Castellar i de Coaner, que es van fer el cap de setmana passat amb una alta participació i acceptació.

Dissabte a les Torres de Fals: patrimoni, llengua i música del Renaixement

A les Torres de Fals, després de la benvinguda, a les 10 del matí, hi haurà les Descobertes: xerrades sobre la història i l'entorn del poble. L'historiador medievalista Francesc Rodríguez Bernal parlarà de les Torres de Fals; Francesc Parcerisas, coordinador del Pessebre Vivent, de l'església de Sant Vicenç i la rectoria, i l'arqueòleg Pere Tardà, de les torres i els castells. El geòleg i professor de la UAB Oriol Oms explicarà el barranc de l'Infern, i el filòleg Jordi Badia, cap d'estil de Vilaweb i autor de Salvem els mots i No val a badar, parlarà del naixement de la llengua.

A les 12 del migdia hi haurà el concert de La Caravaggia, que, amb una corneta, un sacabutx, una xirimia i un baixó, interpretarà música del Renaixement i del Barroc en un concert didàctic per descobrir aquests instruments. A la 1 de la tarda, l'Espai El Reguer oferirà un petit tast gastronòmic local.

Diumenge a Rajadell: el castell, el museu i una suite per a cobla

A Rajadell, després de la benvinguda, a les 10 del matí, les Descobertes tractaran el castell, amb l'historiador Oriol Gasulla; el museu, amb l'arqueòloga Cristina Belmonte, i el poble, amb Ernest Molins, expert en patrimoni del Bages occidental. Roser Parcerisas, mestra, historiadora i guia del castell de Castellar, parlarà d'oracions i remeis per curar, i Oriol Oms, del paisatge de Rajadell.

A les 12 del migdia actuaran el Grup de Dansa Cor de Catalunya i la Cobla de l'ESMUC. El grup de dansa, nascut a Rajadell el 1986 per difondre la dansa tradicional catalana, estrenarà per a cobla la Suite Patrimoni Obert, escrita i dirigida per Manel Camp, amb coreografia de Mònica Clarena, directora del grup. A la 1 de la tarda, l'Espai El Reguer tornarà a oferir un petit tast gastronòmic local.

Escull Manresa com la teva font preferida de Google