Des del passat 23 de setembre Sant Fruitós de Bages acull l'exposició dedicada al Grup 13, organitzada per l'equip de recerca GREHVAT.0, una mostra titulada Grup 13: amistat, vocació, tradició, que va inaugurar-se el passat gener a la Casa Lluvià de Manresa i que el passat estiu va fer estada al Solsonès, al Santuari del Miracle, a Riner. Fins a mitjans de novembre, pot visitar-se a les dependències de la Biblioteca Municipal de Sant Fruitós, gràcies a l'impuls de l'Ajuntament.
Amb motiu d'aquesta mostra, el proper dissabte 15 d'octubre, a 2/4 de 12 del migdia, alguns dels artistes encara en actiu que havien format part del Grup 13 realitzaran una visita guiada a l'exposició, tot repassant la història d'aquest grup de pintors, comentant les obres que s'hi exposen i explicant diverses anècdotes transcorregudes al llarg dels vint anys d'activitat que va mantenir aquest col·lectiu.
Dels 22 artistes que van formar part del Grup 13 en diferents etapes, només en queden 8 de vius; justament, aquest dilluns traspassà un dels més veterans, Antoni Sala Clotet, a l'edat de 91 anys. Tanmateix, aquells que encara es mantenen en actiu, conserven un record ben viu dels seus col·legues i de les experiències compartides plegats, vivències que posaran en comú el proper dissabte en aquesta visita comentada, oberta a tothom i de lliure accés.
Els artistes de Grup 13 comentaran les seves obres a Sant Fruitós el proper dissabte
Cultura i Mitjans
En el marc de l'exposició que es pot visitar fins a mitjans de novembre a la Biblioteca Municipal
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
12 d’octubre de 2022 a
les 11:34
Actualitzat el
12 d’octubre de 2022 a les
11:42
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Salvador de Guardiola prepara quatre dies de Festa Major amb música, teatre i tradició
-
Cultura i Mitjans
La música i l'èpica del setge de 1711 tornaran al Castell de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Una vuitantena d'actors preparen aquest estiu el muntatge participatiu d'«El retaule del flautista»
-
Cultura i Mitjans
Voilà! desembarca a Sant Fruitós amb tres dies de música i anuncia nous concerts a la tardor
-
Cultura i Mitjans
Mig miler de persones converteixen el Pla de Lluna al Camí Ignasià en l'edició més multitudinària
-
Cultura i Mitjans
Navàs viurà vuit dies de Festa Major amb Els Catarres i una àmplia oferta popular
