Des del passat 23 de setembre Sant Fruitós de Bages acull l'exposició dedicada al Grup 13, organitzada per l'equip de recerca GREHVAT.0, una mostra titulada Grup 13: amistat, vocació, tradició, que va inaugurar-se el passat gener a la Casa Lluvià de Manresa i que el passat estiu va fer estada al Solsonès, al Santuari del Miracle, a Riner. Fins a mitjans de novembre, pot visitar-se a les dependències de la Biblioteca Municipal de Sant Fruitós, gràcies a l'impuls de l'Ajuntament.
Amb motiu d'aquesta mostra, el proper dissabte 15 d'octubre, a 2/4 de 12 del migdia, alguns dels artistes encara en actiu que havien format part del Grup 13 realitzaran una visita guiada a l'exposició, tot repassant la història d'aquest grup de pintors, comentant les obres que s'hi exposen i explicant diverses anècdotes transcorregudes al llarg dels vint anys d'activitat que va mantenir aquest col·lectiu.
Dels 22 artistes que van formar part del Grup 13 en diferents etapes, només en queden 8 de vius; justament, aquest dilluns traspassà un dels més veterans, Antoni Sala Clotet, a l'edat de 91 anys. Tanmateix, aquells que encara es mantenen en actiu, conserven un record ben viu dels seus col·legues i de les experiències compartides plegats, vivències que posaran en comú el proper dissabte en aquesta visita comentada, oberta a tothom i de lliure accés.
Els artistes de Grup 13 comentaran les seves obres a Sant Fruitós el proper dissabte
En el marc de l'exposició que es pot visitar fins a mitjans de novembre a la Biblioteca Municipal
ARA A PORTADA
-
«Estem destrossades psicològicament. L'administració pot evitar molt patiment a les desnonades» Pere Fontanals
-
-
La jutgen per estafar més de 30.000 euros a un home que estava ingressat a Sant Joan de Déu Pere Fontanals
-
Biel Colominas afronta la direcció esportiva del Baxi Manresa com un repte que no podia rebutjar Xavier Sucarrats
-
Publicat el 12 d’octubre de 2022 a les 11:34
Actualitzat el 12 d’octubre de 2022 a les 11:42
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans L'empresa manresana Crostars Aerial Shows enlluerna Barcelona amb 400 drons
-
Cultura i Mitjans L'UCE clourà a Manresa amb una mirada crítica i plural sobre el sistema educatiu
-
Cultura i Mitjans Vuitanta alumnes reben el diploma dels cursos de català del CNL Montserrat a Manresa
-
Cultura i Mitjans Ariadna Torres guanya el Premi Biennal TAVCC | el Casino amb una instal·lació poètica sobre els solars buits de Manresa
-
Cultura i Mitjans La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística
-
Cultura i Mitjans El conte bagenc «Petits herois del medi ambient» arriba a 2.000 famílies