La benedicció dels Tres Tombs ha estat seguida per moianesos i veïns. Foto: CIC Moià
Moià ha viscut la benedicció dels Tres Tombs amb gran èxit de participació i multitud de gent del poble i altres pobles veïns. La gent ha omplert aquest matí tots els carrers de la vila tot i el fred que amenaçava pluja o neu... (encara que menys que anys anteriors).
La comitiva formada amb el Banderer d'enguany i portador de la bandera del Sant, acompanyat pels administradors han iniciat els Tres Tombs. Obrien la cavalcada el Grup de Grallers de Moià i el típic i tradicional pollo.
En el moment de l'arribada dels administradors i de la bandera del Gremi a la plaça major per rebre la benedicció del tercer tomb, s'ha interpretat el tradicional ball del contrapàs curt de Moià, dansa cerimonial que s'associa als traginers i al seu patró Sant Antoni.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CyY7oAcxow0[/youtube]
Els Tres Tombs omplen Moià
El fred i l'amenaça de pluja i neu no espanten els visitants
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de gener de 2011 a
les 23:55
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Cal Gravat i Bufalvent celebraran les Festes d'Estiu amb revetlla, paella i espectacle
-
Cultura i Mitjans
La plaça Catalunya recuperarà la revetlla popular de Sant Joan amb sopar i música
-
Cultura i Mitjans
Manresa immortalitza Mercè Angla i Jaume Casacuberta en el nomenclàtor de la ciutat
-
Cultura i Mitjans
Sant Joan 2026 al Bages: les millors revetlles, fogueres i activitats
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós reuneix experts per debatre el futur patrimonial de la Casa Figueras
-
Cultura i Mitjans
Un centenar de participants es reuneixen a Sant Joan en la Trobada de Lectura Fàcil
