La benedicció dels Tres Tombs ha estat seguida per moianesos i veïns. Foto: CIC Moià
Moià ha viscut la benedicció dels Tres Tombs amb gran èxit de participació i multitud de gent del poble i altres pobles veïns. La gent ha omplert aquest matí tots els carrers de la vila tot i el fred que amenaçava pluja o neu... (encara que menys que anys anteriors).
La comitiva formada amb el Banderer d'enguany i portador de la bandera del Sant, acompanyat pels administradors han iniciat els Tres Tombs. Obrien la cavalcada el Grup de Grallers de Moià i el típic i tradicional pollo.
En el moment de l'arribada dels administradors i de la bandera del Gremi a la plaça major per rebre la benedicció del tercer tomb, s'ha interpretat el tradicional ball del contrapàs curt de Moià, dansa cerimonial que s'associa als traginers i al seu patró Sant Antoni.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CyY7oAcxow0[/youtube]
Els Tres Tombs omplen Moià
El fred i l'amenaça de pluja i neu no espanten els visitants
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de gener de 2011 a les 23:55
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Vuitanta alumnes reben el diploma dels cursos de català del CNL Montserrat a Manresa
-
Cultura i Mitjans Ariadna Torres guanya el Premi Biennal TAVCC | el Casino amb una instal·lació poètica sobre els solars buits de Manresa
-
Cultura i Mitjans La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística
-
Cultura i Mitjans El conte bagenc «Petits herois del medi ambient» arriba a 2.000 famílies
-
Cultura i Mitjans Manresa ret homenatge a Assumpció Balaguer en l'any del seu centenari
-
Cultura i Mitjans El conseller de Política Lingüística impartirà la lliçó inaugural de la 7a Universitat Catalana d’Estiu a Manresa