La temporada d'òpera del Kursaal es clou aquest dimecres, 4 de maig, amb la presentació de Madama Butterfly de Puccini, i amb totes les localitats exhaurides. El Cor dels Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès tornen al Kursaal per presentar una de les òperes més estimades de Puccini, la trista història de la jove geisha japonesa Cio-Cio-San. La producció, dirigida per Daniel Gil de Tejada i Ruben Gimeno, està interpretada per Miki Mori, Josep Fadó, Manuel Mas, Yayoi Toriki, Josep Ruiz, Samuel Peláez, Sin Ho Kim, Laura Obradors i Carles Pachón.
Es tracta d'una òpera en 3 actes, amb llibret de Luigi Illica i Giuseppe Gioacosa basat en una obra teatral de David Belasco. Es va estrenar al Teatre alla Scala de Milà, el 1904.
L'acció té lloc a Nagasaki (Japó), a principis del segle XX i és una de les òperes més emblemàtiques de l'autor, el drama de la gentil poncelleta oriental traïda i abandonada pel seu amant occidental, que ha aconseguit emocionar al gran públic al llarg dels anys, gaudint d'una orquestració pucciniana fascinant.
Xerrada prèvia a càrrec d'Ovidi Cobacho
Com és habitual, com a activitat prèvia a la representació de les òperes al Kursaal, a les 8 del vespre, una hora abans de les funció, el musicòleg Ovidi Cobacho farà una conferència a l'entorn de Madama Butterfly.
La propera temporada, 3 noves òperes, i 2 en diumenge a la tarda
Don Giovanni de Mozart, Manon Lescaut de Puccini i Carmen de Bizet i seran les tres òperes que la temporada vinent acollirà el Kursaal dins del Toc d'Òpera. Els Amics de l'Òpera de Sabadell ja hi estan treballant per tenir-les a punt la temporada 2016-2017. Una de les novetats destacables de la temporada serà que dues de les òperes es podran veure per primera vegada al Kursaal en diumenge a la tarda (en comptes del dimecres, tal com es feia fins ara). Així, La temporada començarà amb Don Giovanni de Mozart el diumenge 6 de novembre a les 18h, continuarà amb Manon Lescaut de Puccini el diumenge, 12 de març a les 18h i es clourà amb Carmen de Bizet el dimecres, 10 de maig.
Entrades exhaurides per veure «Madama Butterfly» dimecres al Kursaal
El muntatge, que es podrà veure a la Sala Gran, serà interpretat pel Cor dels Amics de l'Òpera de Sabadell i l'Orquestra Simfònica del Vallès
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 03 de maig de 2016 a les 19:13
Actualitzat el 03 de maig de 2016 a les 19:20
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa completa un dels Sant Jordi més lluïts dels darrers anys
-
Cultura i Mitjans L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes
-
Cultura i Mitjans Els infants de les escoles de Sant Fruitós gaudeixen d'una matinal de contes durant Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Manresa bull d'activitat en una diada de Sant Jordi amb bones expectatives