El Centre de Normalització Lingüística Montserrat ha engegat la nova temporada de cursos de català per a adults. S'imparteixen cursos de tots els nivells, tant per a alumnes de parla catalana que volen millorar el seu nivell, com per a persones nouvingudes que el volen aprendre. Aquests alumnes de grups de nivell bàsic provenen de diferents continents, països o regions d'Espanya.
Com a complement d'aquestes classes se'ls ofereix la possibilitat de participar al Voluntariat per la llengua, programa per practicar el català a través de la conversa. El programa va néixer l'any 2003 i fins ara ja hi han participat més de 110.000 parelles. El Voluntariat per la llengua consisteix a crear parelles lingüístiques formades per un voluntari que parla català i un aprenent que ja en té coneixements, però que vol guanyar més confiança i fluïdesa. És una experiència molt positiva i enriquidora per a totes dues parts.
El Voluntariat per la llengua ofereix dues modalitats de participació: la presencial i, des de fa més d'un any, també la virtual amb parelles procedents de tot el món, on les trobades es fan per Internet, a través de videoconferència.
Per poder dur a terme l'activitat es busquen persones voluntàries que vulguin dedicar una hora a la setmana a conversar en català amb una persona que l'està aprenent o persones aprenentes que volen millorar el català fent conversa.
Les inscripcions ja estan obertes i es poden fer en línia a través del portal www.vxl.cat, o bé presencialment o per telèfon al 93 872 17 07.
Es busquen voluntaris i aprenents per formar parelles lingüístiques
El CNL Montserrat obre les inscripcions del programa de Voluntariat per la llengua

ARA A PORTADA
Publicat el 06 d’octubre de 2017 a les 17:08
Actualitzat el 06 d’octubre de 2017 a les 17:11
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Isaac Bosch exposa una retrospectiva de la seva trajectòria com a il·lustrador al MoMa de Manresa
-
Cultura i Mitjans Els contes infantils prenen vida al Teatre Casal Cultural de Sant Fruitós de Bages
-
Cultura i Mitjans Sònia Guedán emociona Santpedor amb un pregó ple de ciència, esperança i compromís en l’inici de la Festa Major
-
Cultura i Mitjans Aleix Solernou guanya el Premi de Poesia Jove de Centelles amb un poema sobre la memòria de la guerra
-
Cultura i Mitjans Els altars amagats de Manresa: on són les capelles i capelletes que han sobreviscut al pas del temps
-
Cultura i Mitjans El Museu de l'Aigua i el Tèxtil de Manresa, primer de la Catalunya Central a entrar a Apropa Cultura