El Centre de Normalització Lingüística Montserrat ha engegat la nova temporada de cursos de català per a adults. S'imparteixen cursos de tots els nivells, tant per a alumnes de parla catalana que volen millorar el seu nivell, com per a persones nouvingudes que el volen aprendre. Aquests alumnes de grups de nivell bàsic provenen de diferents continents, països o regions d'Espanya.
Com a complement d'aquestes classes se'ls ofereix la possibilitat de participar al Voluntariat per la llengua, programa per practicar el català a través de la conversa. El programa va néixer l'any 2003 i fins ara ja hi han participat més de 110.000 parelles. El Voluntariat per la llengua consisteix a crear parelles lingüístiques formades per un voluntari que parla català i un aprenent que ja en té coneixements, però que vol guanyar més confiança i fluïdesa. És una experiència molt positiva i enriquidora per a totes dues parts.
El Voluntariat per la llengua ofereix dues modalitats de participació: la presencial i, des de fa més d'un any, també la virtual amb parelles procedents de tot el món, on les trobades es fan per Internet, a través de videoconferència.
Per poder dur a terme l'activitat es busquen persones voluntàries que vulguin dedicar una hora a la setmana a conversar en català amb una persona que l'està aprenent o persones aprenentes que volen millorar el català fent conversa.
Les inscripcions ja estan obertes i es poden fer en línia a través del portal www.vxl.cat, o bé presencialment o per telèfon al 93 872 17 07.
Es busquen voluntaris i aprenents per formar parelles lingüístiques
Cultura i Mitjans
El CNL Montserrat obre les inscripcions del programa de Voluntariat per la llengua
ARA A PORTADA
-
Successos El jutge manté els càrrecs als quatre activistes pel sabotatge a ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
Publicat el
06 d’octubre de 2017 a
les 17:08
Actualitzat el
06 d’octubre de 2017 a les
17:11
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Castellcir estrena amb èxit la primera Trobada de Cultura Popular del Moianès
-
Cultura i Mitjans
La Seu de Manresa restaura el retaule del Sant Esperit, una de les grans joies del gòtic català
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Sant Joan de Vilatorrada tanca amb milers de participants i un gran ambient
-
Cultura i Mitjans
El 7 de Tapes i 7 de Vins torna al Bosquet de Sant Fruitós amb gastronomia i vins de proximitat
-
Cultura i Mitjans
El Festival Test portarà 14 microespectacles a Artés, Avinyó i Gironella en la seva 11a edició
-
Cultura i Mitjans
La Coral Escriny culminarà la temporada amb una gira i dos concerts a Viena
