"Els darrers anys ens han posat a prova. Aquesta no és una Diada qualsevol i no podem preveure el futur a mig i curt termini; però sabem que circula un corrent soterrat de consciència col·lectiva de defensa de la llibertat", ha afirmat la consellera de Justícia, Ester Capella, a l'acte de commemoració de l'onze de setembre a Moià, vila natal de Rafel Casanova.
Capella ha afirmat, citant l'historiador Josep Fontana, que "aquest sentiment que persisteix malgrat haver perdut tres guerres continuarà en el temps". I ha afegit que aquest corrent de la tradició històrica del catalanisme "és republicà i només pot basar-se en una solidaritat integradora de tots el que volen lluitar contra la repressió".
A l'acte també ha intervingut l'alcalde de Moià, Dionís Guiteras que, referint-se a la propera sentència del Tribunal Suprem als encausats i presos del Procés, s'ha preguntat quina justícia hi haurà a Espanya si es condemna per rebel·lió i sedició a uns "que només van pujar dalt d'un cotxe". "Llavors, què els passarà als miners d'Astúries o als treballadors o col·lectiu del qualsevol altre lloc que facin una vaga o una protesta?". Guiteras ha afegit que aquest 11 de Setembre representa la perseverança, l'estima col·lectiva, i és un dia de lluita de tots els que tenen anhels de llibertat i d'una democràcia homologable.
Els deu ajuntaments del Moianès i una quarantena d'entitats, han fet la seva ofrena floral al monument del fill més il·lustre de Moià, s'ha cantat el Segadors i el Cant de la Senyera, i els Falcons de Castellecir han aixecat unes torres. Prèviament la consellera ha estat rebuda a l'Ajuntament de Moià on ha signat en el llibre d'honor.
Ester Capella a Moià: «No podem preveure el futur, però circula un corrent que persistirà»
Cultura i Mitjans
Els deu ajuntaments del Moianès i una quarantena d'entitats han participat a l'ofrena floral a la vila natal de qui va ser Conseller en Cap el 1714
ARA A PORTADA
-
-
Societat La meitat de les hectàrees calcinades a Sant Quirze són d'un únic propietari: «Quan et trobes així, no s'hi pot fer res» Redacció
-
Successos S'aixequen les restriccions per l'incendi de Sant Quirze i només es manté el confinament del centre de menors Redacció
-
-
Política El ple aprova la modificació del POUM que permet desencallar el nou pavelló del Congost Pere Fontanals
Publicat el
11 de setembre de 2019 a
les 12:43
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El barri del Xup celebrarà dissabte la Festa Major amb una jornada plena d'activitats
-
Cultura i Mitjans
Castellbell obre la venda d'entrades per al concert del Pla de Lluna al Camí Ignasià
-
Cultura i Mitjans
Ampans i Ajuntament de Manresa impulsen un projecte per apropar la música a les persones amb discapacitat
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Súria tanca amb èxit de participació i una aposta per la cultura popular
-
Cultura i Mitjans
El GiraCirc de Collsuspina programarà dos espectacles de gran format
-
Cultura i Mitjans
L'Alternativa busca blindar-se com a patrimoni immaterial davant la pressió judicial de Cal Jorba
