Jordi Estrada Foto: Margalida Amengual
Edicions de l'Albí de Berga està a les portes del 25è aniversari. Per això, el seu editor, Jaume Huch, ha afirmat que al llarg d'aquest any s'ha fet un "esforç" per publicar 35 títols, una xifra que dobla la dels últims anys. A més, l'Albí ha encetat la nova col·lecció "Espresso", que vol ser "un petit tast" de grans obres breus tant d'autors catalans com universals. Per tancar l'any l'editorial presenta entre altres "Rius paral·lels" del manresà Jordi Estrada.
Després d'un llarg procés de documentació i gestació de set anys, Estrada ha publicat la seva primera novel·la, "Rius paral·lels". Segons l'autor es tracta d'una "ficció lírica", en el sentit que és una "novel·la de centres concèntrics" en què hi tenen un gran protagonisme els sentiments.
Amb una acció de només quatre dies i gràcies al "flashback", els records i els somnis es reconstrueix literàriament la vida de Màrius Torres. "La pretensió no era fer una biografia novel·lada del poeta', ha advertit Estrada, qui ha afegit que la figura de Màrius Torres "és el pretext".
Segons l'autor, aquesta és una novel·la "inspirada" en el poeta i que realment vol contar la història d'un jove republicà que s'enfronta a les hostilitats de la vida (la malaltia, la Guerra Civil i la postguerra) amb la literatura. "L'art com a tendresa protectora davant les ofenses de la vida", ha sentenciat Estrada.
Estrada reconstrueix els últims dies de Màrius Torres en «Rius paral·lels»
Cultura i Mitjans
La novel·la narra els dies del poeta al sanatori de Puig d'Olena
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans La 29a Fira Mediterrània de Manresa oferirà 85 propostes amb un 60% d'estrenes Redacció
-
Cultura i Mitjans La Setmana de Jocs al Carrer tornarà a omplir el Centre Històric de Manresa al setembre Redacció
-
Societat La residència de Sant Fruitós comença a instal·lar un nou aire condicionat central després d'un mes d'avaria Pere Fontanals
-
Societat ERC reclama una inspecció urgent a la residència de Sant Fruitós per la crisi de climatització Pere Fontanals
-
Successos Sant Fruitós reforça la seguretat a Pineda de Bages amb més controls i noves càmeres Redacció
Publicat el
25 de novembre de 2010 a
les 18:47
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles
-
Cultura i Mitjans
La Tomacada de Sant Fruitós reivindicarà dissabte el tomàquet local
-
Cultura i Mitjans
Sant Cugat del Racó celebrarà dissabte la seva Festa Major
-
Cultura i Mitjans
Castelltallat es prepara per viure un eclipsi solar històric amb un ampli programa astronòmic
-
Cultura i Mitjans
Maria del Mar Bonet tancarà dissabte la tercera edició de Les Nits de la Duquessa de Cardona
-
Cultura i Mitjans
Santpedor celebrarà la Festa de Santa Anna amb el Club de Tennis com a nou abanderat
