Èxit a la 1a Festa Major de la nova comissió de festes de Guardiola

Publicat el 11 d’agost de 2014 a les 15:34
La Festa Major de Sant Salvador de Guardiola va tenir la seva cuita de bou. Foto: AjSSG


Prop d'un miler de persones van participar aquest dissabte a la nit al sopar i ball posterior de Festa Major que va tenir lloc a l'exterior del pavelló poliesportiu de Sant Salvador de Guardiola. L'àpat, a base de bou cuit a l'estil argentí, era un de les principals novetats d'enguany i va superar les expectatives de l'organització, convertint-se així en un dels actes amb més participació de tot el programa que es va cloure ahir a la tarda, amb la 14a edició de la Baixada d'Andròmines. Amb més d'una quarantena de propostes per a tots els públics, la Festa Major 2014 ha aconseguit el principals objectiu que s'havia plantejat: posar en marxa noves activitats i un nou model organitzatiu del programa que tingués com a eix central la participació ciutadana. 
 
Els actes institucionals amb motiu de la celebració de l'onomàstica de Sant Salvador, patró de Sant Salvador de Guardiola, van donar dimecres el tret de sortida a la Festa Major d'enguany amb una primera vetllada que va convertir, ja des del primer dia, l'exterior del pavelló poliesportiu municipal en el centre neuràlgic de les celebracions nocturnes: havaneres, cinema a la fresca, gòspel, música de ball per a tots els públics i àpats populars que, com el sopar de Festa Major de dissabte a la nit, va ser multitudinari. La primera vetllada musical va estar protagonitzada per les havaneres del grup Xarxa i la sardinada popular, amb més de 120 quilos de peix fet a la brasa per l'equip de voluntaris de la Festa Major. L'endemà dijous va ser la nit dedicada als més menuts, amb una vetllada pensada perquè gaudissin, igual que ho fan els adults, de la música i la gastronomia amb el sopar Pongo i la discoteca infantil. Prèviament al ball, el centenar de nens i nenes que van participar al sopar, van poder prendre part d'una sessió de música tradicional brasilera i d'iniciar-se en els principis de la capoeria. 
 
La darrera jornada prèvia a l'intens cap de setmana de festa va convertir-se en un divendres pensat per al jovent del poble, amb el Corretasques i l'actuació del grup de versions 'Zapping'. L'activitat va començar a 2/4 de 7 de la tarda, amb el torneig de Vòlei 4x4 que, fins ben entrat el vespre, va desenvolupar els partits des dos tornejos diferents: un de familiar i un de mixt. Els partits van tenir lloc a la pista de vòlei platja ubicada a les instal·lacions del camp de futbol municipal. 
 
L'activitat festiva ha accelerat el ritme durant aquest cap de setmana amb propostes que s'han anat succeint, gairebé de forma ininterrompuda, des de primera hora del matí fins la matinada. Amb aquest esperit va començar el dissabte, dedicat especialment a les activitats infantils. Mentre a l'exterior del pavelló poliesportiu s'iniciava la cuita del bou que protagonitzaria el menú del sopar de Festa Major del vespre, a l'interior els més menuts s'afnyaven a pintar el mural gegant que des d'ara decora una de les parets d'aquestes instal·lacions. De forma simultània, es desenvolupava al mateix espai el primer Torneig de Ràpides de Festa Major, vàlid per al circuit de la Catalunya Central; el circuit ciclista BTT i els tradicionals jocs de cucanya. 
 
El matí es va tancar amb les jocs inflables que es van instal·lar a la piscina municipal i la festa de l'escuma que es va celebrar a la pista esportiva Francesc Álvarez del Calvet. 
 
La jornada de dissabte es va completar amb una tarda esportiva –amb bitlles catalanes, el torneig de petanca i el tradicional partit de futbol de solters contra casats- i més festa per als menuts, amb berenar infantil i festa de confetti a l'aparcament de l'ajuntament. Al vespre, un berenar a base de mojito i pinxo amb fruita va preparar l'ambient per escoltar les veus del grup de góspel egarenc Tons i Sons. La formació va fer un concert amb un repertori marcat per la interpretació de grans èxits del pop contemporani versionats per a cor que van arrencar els aplaudiments del públic assistent. La formació s'ha fet popular per la seva participació al concurs televisiu 'Oh Happy Day', en el qual van quedar en el grup dels cinc finalistes. 
 
Finalitzat el concert de góspel, l'exterior del pavelló poliesportiu es va fer petit per acollir tots els veïns i veïnes que van gaudir del gran sopar de Festa Major, una de les principals novetats del programa d'actes d'enguany, degustant el plat de bou cuinat a l'estil argentí o bé els entrepans que no van parar d'elaborar els voluntaris que estaven darrera la barra del bar. Finalitzat l'àpat, va tenir lloc el ball de nit que va protagonitzar la Banda del Drac, fins ben entrada la matinada. 
 
El focus d'atenció del darrer matí de Festa Major se'l van endur, diumenge, la Fira de Mostres i l'exposició de Motos OSSA de Sant Salvador de Guardiola i Salelles que es va poder visitar fins a les 8 del vespre. Un total de 34 motos, quatre d'elles considerades com a 'peculiars' pel fet que se'n conserven pocs exemplars, van ser el centre d'atracció de centenars de visitants, molts d'ells de fora del municipi, que van voler admirar la bellesa dels exemplars que s'hi exhibien. 
 
El diumenge va començar a les 9 del matí, amb l'esmorzar de pagès, i la plantada dels gegants al pavelló on després hi va haver els jocs infantils d'aigua i el concurs de dibuix. Després de la missa de 2/4 de 1, es va celebrar la cerimònia d'entrega dels premis a tots els guanyadors dels tornejos esportius que s'havien desenvolupat durant els cinc dies de Festa Major, el vermut popular i la ballada dels gegants. A la tarda, una vintena de participants van protagonitzar la 14 Baixada d'Andròmines que es va tenir com a escenari el circuit habitual que discorre entre els carrers de Dalt i Marganell.