Aquest cap de setmana s'ha celebrat la setzena edició de la Fira Medieval i la Festa de la Sal de Cardona. Tot i la forta amenaça de pluja i la coincidència de dates amb la Patum i les Enramades de Sallent, els carrers de la vila s'han omplert de visitants passejant entre parades, espectacles i activitats.
Al llarg de tot el cap de setmana els visitants de la Fira Medieval han pogut gaudir d'un gran nombre d'activitats pensades per a tota la família. Des de cercaviles fins a espectacles musicals i de dansa o de falconeria, demostracions d'armes medievals, exposicions de màquines de setge o diversos espectacles de cultura popular. Els més petits de la casa també tenien el seu espai reservat a la fira amb activitats pensades especialment per a ells: pintures facials, espais de contacontes medievals o els típics cavallets de fira adaptats a la temàtica medieval.
Un dels punts més institucionals de la Fira Medieval és l'acte conjunt d'entrega del Saler d'Or i el lliurament del Dret d'Aimines, un acte simbòlic que dóna origen a la festa i que s'ha celebrat el diumenge al migdia en el mateix consistori.
L'acte, presidit pel Minyó i la Minyona de Cardona d'enguany, ha començat amb l'entrega de la moneda de pagament del dret a les Aimines, un acte de recuperació de la memòria històrica que es trasllada a 986, on es concedia un dret als cardonins a la sal.
A continuació, l'Ajuntament de Cardona ha atorgat, per unanimitat, el Saler d'Or, una de les màximes distincions del municipi, a l'Assemblea Local Creu Roja de Cardona per la seva labor. L'alcalde de Cardona, Ferran Estruch, justificava la concessió del Saler d'Or a l'Assemblea Local Creu Roja catalogant-la com una de les entitats històriques més importants de la vila en l'àmbit social. L'Alcalde ha finalitzat la seva intervenció agraint la labor de tots els membres de l'Assemblea Local Creu Roja.
Josep Tristany, regidor de promoció econòmica de Cardona ha valorat l'edició d'enguany molt positivament: "Fem una valoració inicial molt positiva, ja que les dates coincidien amb dues celebracions molt potents: la Patum i les Enramades de Sallent i la previsió del temps tampoc era molt favorable. Però al final el temps ha aguantat i no s'ha hagut de suspendre cap acte".
Èxit de la Fira Medieval de Cardona malgrat l'amenaça de pluja
La Vila Ducal ha recuperat les seves arrels medievals en una fira plena d'espectacles i activitats per a tota la família
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de juny de 2018 a les 20:45
Actualitzat el 03 de juny de 2018 a les 20:50
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans ERC qüestiona la cessió de Vallhonesta i reclama que l'ermita sigui propietat pública
-
Cultura i Mitjans «Esclat», de Jordi Cirera, guanya el concurs de cartell de la Festa Major de Sallent 2025
-
Cultura i Mitjans Sant Vicenç de Castellet pren les regnes de Vallhonesta per garantir-ne la preservació
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà les primeres Jornades d'Arc Barroc de Catalunya
-
Cultura i Mitjans La Tomacada reuneix més de 250 persones a Sant Fruitós en la seva 12a edició
-
Cultura i Mitjans Unes 1.800 persones participen en les activitats d'estiu per fomentar la convivència i el català a Manresa