Prop de 200 persones han omplert aquest diumenge la sala Cal Soler, en la tercera edició del Sant Vicenç en Dansa, el Festival de Danses Folklòriques dels Països Catalans que ja s'ha convertit en una cita anual en el calendari de Sant Vicenç de Castellet.
Enguany, el grup amfitrió, l'Esbart Dansaire Santvicentí, ha compartit escenari amb de l'Esbart Sant Marçal, de Cerdanyola del Vallés i l'Esbart Rocasagna, de Gelida. Les danses dels tres esbarts s'han anat alternant al llarg de tot l'espectacle, que ha estat acompanyat, en tot moment, dels efusius i càlids aplaudiments d'un públic fidel i entregat.
L'èxit del festival suposa un impuls a la celebració del 70è aniversari de l'Esbart Dansaire Santvicentí. En el marc d'aquesta celebració, el grup santvicentí ha estrenat Oxigen, un muntatge amb música del grup de folc Riu, coreografies de Noèlia Arjona i disseny de vestuari d'Alba Malo i Marta Marco. Es tracta de la darrera producció de l'esbart santvicentí, en què s'han pogut veure tres danses fresques i dinàmiques, que han captivat el públic en la cloenda del festival.
Però a banda de l'estrena d'Oxigen, l'Esbart Dansaire Santvicentí també ha ofert diverses danses tradicionals que inclou habitualment en el seu repertori, com les Majorales, el ball de bastons de Joan del Riu, l'Aubada, i un fragment de les danses mallorquines de Migjorn.
Per la seva banda, L'Esbart Sant Marçal, de Cerdanyola, ha delectat el públic amb el Ball de Correr, el Ball de Cascavells, l'Espunyolet, Divertiments, la Jota de Flix i les Jotes de la Terra Alta. En el cas de l'Esbart Rocasagna, de Gelida, els dansaires han pujat dalt l'escenari per ballar la Platja del Far, la Jota d'en Perich, Marina i les Gitanes de Rubí.
La bona acollida del festival esperona encara més l'Esbart Dansaire Santvicentí, que pretén consolidar-ho com una cita ineludible en el món de la dansa catalana. I és que el Sant Vicenç en Dansa aglutina, en un sol espectacle, diferents esbarts i grups de dansa tradicional, amb l'objectiu de mostrar la varietat i riquesa del ball dins la nostra cultura.
Èxit de públic en el III Sant Vicenç en Dansa
Cultura i Mitjans
L'Esbart Dansaire Santvicentí pretén consolidar el certamen com una cita ineludible en el món de la dansa catalana
ARA A PORTADA
-
-
Societat Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Les Caputxines i la Fàbrica Nova obren portes per les Jornades Europees del Patrimoni Redacció
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
Publicat el
29 de gener de 2018 a
les 00:56
Actualitzat el
29 de gener de 2018 a les
01:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
El retaule de Sant Marc i el frontal florentí tornen dimarts del Prado a la Seu
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós organitza una Setmana Jove amb tallers, oci i concert de cloenda
-
Cultura i Mitjans
L'Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà «La Novena» de Beethoven diumenge al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
El musical «El fil invisible», basat en el conte de Míriam Tirado, torna dissabte al Kursaal
-
Cultura i Mitjans
Oceano Valiente guanya amb «Pla B» el Premi Jove de Microteatre d'Els Carlins
-
Cultura i Mitjans
La companyia Els Carlins reinventa el drama d'«Agost» amb una comèdia de teatre dins del teatre
